תוכנית מרושעת

The Voice

על שלב הדו-קרב
2.5/5

לא, אינני מצטער על הכותרת הזו. The Voice – תוכנית מרושעת. ואני קובע: ככל שהתוכנית מרתקת יותר, היא מרושעת יותר. אני מדבר על הפורמט, שגורם עוול משווע לזמרים וזמרות מצוינים, שהעדרותם בגמר היא עיוות צורם וצורב ברמה האמנותית המקצועית הטהורה, תוצאה של מציאות מצערת לפיה הפכנו לעבדי הרייטינג של תוכניות המציאות.
אתרכז במתחרים האלה:
* מיטל מיכאלי מול גילן שחף השיר: True Colors. מנטור: רמי קלינשטיין. לשלב ההופעות עלתה: מיטל מיכאלי.
* אור חמרי מול אליעד איפרגן. השיר: "שמחות קטנות" מנטורית: שרית חדד. לשלב ההופעות עלה: אור חמרי.
* אלון שר מול ליאונל פרייטן השיר: One Day In Your Life מנטור: אביב גפן. לשלב ההופעות עלה: ליאונל פרייטן.
* מיכל גבע מול חנן בן-סימון. השיר Back To Black מנטור: רמי קלינשטיין. לשלב ההופעות עלה חנן בן סימון.
נכון שזו תוכנית ריאליטי עם אלמנט של משחק, ואפילו אני יכול לקבל את עיצוב הבמה – כזירת איגרוף, אבל גם במשחק צריכים להיות חוקים ששומרים על קו אדום של הגינות: ב – The Voice הם אינם קיימים.
* בחירת המועמדים: פעמיים אמר רמי קלינשטיין "עשיתי טעות" ו"אני לא יודע מה לעשות" בבחירת הזוגות המתחרים. מדוע הגיע למצב הזה? כי הוא בחר את הכי מצויינים להתחרות ביניהם! מצויינים נגד מצויינים. הנחייה מלמעלה להקצין-לייצר תחרות, שמראש תוצאותיה אינן הוגנות?
* דואט מול סולו: הדואט אינו מאפשר שיפוט הוגן של המצוינים באמת. בתחרות כמו בתחרות יש מנצחים מול מפסידים, אבל הפייט הזה פשוט אינו פייט. אינני מוכן לקבל החלטה גורלית לגבי זמר או זמרת מצוינת מדואט. דואט הוא פשרה שעושה עוול לסולן. תחרות הוגנת אינה יכולה להתבסס על דואטים.
* המנטור כשופט: לא ברור לי איך מנטור, שנקשר מקצועית ורגשית אל חניכיו, יכול לקחת החלטות כל כך קשות. כמו שופט שפוסל עצמו מלשפוט נאשם עמו היו לו קשרים – גם כאן – אין להטיל על המנטור לבחור את נבחריו. עדיף שההחלטה תתקבל ע"י שלושת המנטורים האחרים ברוב קולות. ואמנם: בתחרות בין מיטל מיכאלי וגילן שחף – בחרו שני מנטורים (גפן ושבת) בגילן, בעוד רמי קלינשטיין העדיף את מיטל, שעלתה לשלב הבא. כאן נגרם עוול אמיתי. ברור שלא נבחר הזמר הטוב מבין השניים על דעת שאר המנטורים-שופטים. רמי קלינשטיין עצמו לא נימק מדוע העדיף את מיטל על גילן. אילו היינו מקבלים את הסבריו, יתכן ותחושת הקיפוח הייתה מתרככת, אבל היא נשארה באוויר, זועקת את זעקתו של גילן שחף המצוין. גם בתחרות בין אור חמרי ואליעד איפרגן – כל המנטורים בחרו באליעד בעוד המנטורית שרית חדד העדיפה לעלות לשלב הבא את אור חמרי.
וגם בהמשך: בתחרות בין אלון שר לליאונל פרייטן בחרו שלומי, שרית ורמי באלון שר, בעוד המנטור אביב גפן העלה לשלב הבא את ליאונל פרייטן, עליו "ננעל" עוד משלב האודישנים. גם כאן ברור כשמש, שאסור שהחלטה כזו תיפול על פיו של מנטור אחד, בטח לא מי שמעורב אישית ורגשית בסיפור.
בקרב בין מיכל גבע לחנן בן-סימון – האטרקטיבי והאיכותי ביותר בתחרות עד כה, מראש כל בחירה הייתה עושה עוול לאחד משניהם. כלומר, מיכל וחנן המצויינים היו צריכים להגיע לשלב הבא בלי התחרות המטומטמת הזו, שמאלצת את המנטור להתלבטות מיותרת (האם אולצו לעשות את ההצגה החוזרת על עצמה ?), ומביאה אותו להחלטות סופיות – לעיתים תמוהות – שנוגדות את העדפותיהם של חבריו המנטורים.
סיכום: אחוזי הרייטינג של The Voice יעלו, לא משום שזו תחרות הוגנת ואמינה, אלא דווקא משום שהיא מרושעת.

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

12 Responses

  1. אומן אמיתי לא יופיע בתוכנית ריאליטי לקדם את האמנות שלו, אלא אם הוא רוצה לקדם את ה"סלביות" שלו!

  2. יוסי 90 אחוז יהיו זמרי יום עצמאות , לשיר היום זה כבר לא הדבר אלא ליצור משהו חדש. מה שניראה שרק 5 אחוז יכולים באמת ליצור משהו חדש כתיבה והלחנה השאר כמו הכוכבים הנודלים זמרי יום עצמאות

  3. לקחת לי את המילים .. בדיוק מה שעבר עלי כשראיתי את התוכנית הזאתי .. התוכנית עצמה מעולה אך הבחירות של המנטורים שגוייות .. כמו שרמי 3 פעמים בחר לדעתי בזמר הפחות טוב .. כמו גילן אימרי ומיכל שהיו צריכים לעבור …חבל הפסידו זמרים נפלאים

  4. כתבה מדויקת בקיצוניות! אני מסרב בכל תוקף להיות עבד של תוכניות ריאליטי ! צפיתי בזה רק בשבילך ובשביל מיכל גבע… אני חוזר ל rupaul's drag race!

  5. אני לא צופה בתכנית, אבל שים לב שהכתבה נדמית קצת ילדותית. אם המתמודדים שאתה אוהב היו עולים לשלב הבא, היית כותב כך? אני לא מבינה איך דווקא דה וויס מרושעת וכוכב נולד, האח הגדול או כל תכנית אחרת- לא. כולן מטופשות ונבזיות.
    שנית, אם הבנתי נכון את הפורמט, המנטור גם בוחר את הזוגות וגם בוחר ביניהם. זה באמת דבילי ואני לא מבינה איך זה אפילו נותן מראית עין של הוגנות

  6. בדקה וחצי ובלי לראות בחרו המנטורים כן או לא, אני חושבת שזה לגמרי בסדר שבדקה וחצי דואט הם בוחרים זה או זה, ברור שהחיים לא הוגנים אבל לדעתי דווקא הבחירות של המנטורים היו הטובות ולא מה שהציעו חבריהם.

  7. מדהים שבתוכנית שאורכת קרוב לשעה וחצי מוקדש לכל זמר במקרה הטוב דקה בממוצע לשירת סולו. משהו כמו רבע שעה עד עשרים דקות בכל התוכנית. ועוד, בנוסף- המעברים ההרמוניים (המודולציות) בין מתמודד למתמודד לעיתים גסים מאוד ולא מוסיקליים .

  8. אישית אני לא צופה בתכנית הזאת , וזה רק מתוך החלטה ש..עד כאן . החלט נגמר לי המקום במוח לעוד תחרות . וברור שאין בה שום הוגנות או איזה שהו שיקול לטובת המתחרים . התחרות פה היא על הרייטינג . נכון שיש כאן מוסיקה (קאוורים ) אבל כמו בשאר פח הזבל הכללי , גם הארוחה הזאת מורכבת משאריות של זמרים ותוכניות , וכו….. אני לא ממש יכול להביע דיעה מקצועית לגבי מה שהולך בה ספציפית , אבל אפשר להגיד שכוכב נולד והתכנית עם הילדים ודומיהן בהחלט עשו את שלהן וגרמו לי להתרחק מכל תכנית שעוסקת בראליטי של מוסיקה….

  9. בדואט באמת קשה לבחון מי טוב יותר!וצריך שכל אחד ישיר שיר
    וככה אפשר לבחון את המתמודדים בצורה יותר טובה והגונה!
    אבל התוכנית לא כמו כוכב נולד היא פורמט שניקנתה מחול ועל רשת לעמוד בדיוק על הפורמט ולא לזוז ממנו מילימטר כך ששינוים בעתיד לא יקרו!זה הפורמט זאת התוכנית וזה מה שעושה את התוכנית למותחת וסוחפת רייטינג!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן