ronit115-b.jpg

רונית שחר כל העולם ההופעה

רונית שחר, בשלה, מגוונת, מהוקצעת יותר, ובעיקר – אותנטית בחיבור של תחנותיה.

זאפה הרצליה
4.5/5

רונית שחר נשמעה לי תמיד סינגר-סונגרייטרית מקומית ייחודית בעברית שידעה ליישם דברים טובים מהמהות של הפולקרוקריסטיות, הסוזן ווגיות, הג'וני מיטשליות ומהג'ניס איאניות, וחיכתה לרגע שזה יקרה לה גם באנגלית. "כל העולם", האלבום, ההופעה, כבר מביאים אותה למקום הזה. הטרובדורית שלוקחת גיטרה, ואינה מתקשה בקווי המתאר הפולק-רוקיים שלה לעבור מזה לזה.
בארץ קוראים לפורמט הופעה כזה – ערב השקה. כלומר: הוא לא יחזור על עצמו. זה לא רק האורחים (ירמי קפלן, דנה ברגר) שעולים לבמה לשיר שירים ולהתנשק לא יחזרו. גם ההתרגשות וכל מה שנלווה. העבודה האמיתית, בשטח מתחילה למחרת.
יש שזוכרים אותה כזמרת המלווה של שלמה ארצי משנות התשעים. היא העניקה להופעה שלו תוספת ייחודית. הייתי שם, קיסריה 1993. זכורה כחלק אינטגרלי. האלבום הראשון שלה נקרא "שלום לתמימות". אחריו באו עוד שלושה, והנה סוף סוף, רונית שחר מגיעה למופע, שהוא שתי וערב לאורך ולרוחב הרפטרואר שלה, וחיבור יפה של התמימות ההיא עם הבגרות של העכשיו, שהיא כבר קשת של גוונים,סך כל חלקיה.
מ"שלום לתמימות" (1996) היא החזירה, איך לא, את "אהוב יקר". מ"ספרי לי הכל" (2000) "שלום לתמימות" – דואט עם דנה ברגר. התרגשנו לשמוע את "נורית", שיש בו איזשה מינור ארצישראלי נוגה ושובה לב בליווי האיש המוסיקלי שלה (באלבום החדש) יונתן כנען בקלידים. מ"להתחיל ולהמשיך" (2006) – הגיעו שיר הנושא, "קוצים ואהבה", "רחל" למילים של מאיר אריאל. "תבוא קרוב" – דואט עם ירמי קפלן (באלבום זה היה חמי רודנר) כמובן – "כל העולם" (2011), לטעמי הטוב שבאלבומיה עד היום, בהפקת יונתן כנען.
אצטט דברים שכתבתי על הדיסק – "מוסיקה הרמונית מאוד. בלי מלודרמות, רגש מאופק, אבל טונים שמשדרים את עומק תחושותיה", "במוסיקה ובשירה שלה מובנה סגנון אישי, פולק אותנטי, מלודיה טבעית, טרובדורית ששעון האופנה אינו מאיץ בה" שירים כמו "יכולת להציל אותי", "העם הנבחר" שחוברים ל – Tell me a Story ול-She Owns Me Now, והקוהרנטיות שקיימת בין השירים בעברית והשירים באנגלית.
תמיד טומבוי כזו, עם השיער הקצר, העמידה המוכרת עם הגיטרה. מקבלת משב רוח אנרגתי מהאיש שלימינה – אדם מדר, כולבויינק, מולטי-אינסטורמנטליסט, שחוסך לפחות שני נגנים (מנדולינה, כינור, חצוצרה) וגם מוסיף הצגה פרטית בהבעות והתנועות.
כל העולם שלה – נכון לעכשיו, ובנקודה הזו, רונית שחר, בשלה, מגוונת, מהוקצעת יותר, ובעיקר – אותנטית בחיבור של תחנותיה.

שירים: כל העולם, תרגעי עכשיו, יכולת להציל אותי, כח המשיכה, רחל, ועכשיו ניגע, Tell me a story, She owns me now, בואי ונתיר, נורית, כפפת זכוכית, מודדת (עם ירמי קפלן), תבוא קרוב (עם ירמי קפלון), יש בזה טעם (עם דנה ברגר), שלום לתמימות (עם דנה ברגר), להתחיל להמשיך, שמלת כלה, העם הנבחר, אהוב יקר, שילחי אותו, בא לי בבום, קוצים ואהבה.

נגנים: אדם מדר (חחתוצרה, כינור, מנדולינה), עידו הרשקוביץ – בס, אלונה דניאל – תופים.
אורחים: דנה ברגר, ירמי קפלן.
רונית שחר – ראיון

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן