ההופעה

סוויד Suede

גני התערוכה ת"א
4/5

סוויד חזרו חמים מהכפור. reunion tour. קאמבאק שאו. לא להאמין שהכל התחיל מהופעת צדקה לילדים חולי סרטן. מי שחיפש את הגיטריסט ברנרד בטלר – לשוא חיפש, לא משהו קריטי שצריך להטריד את אהבת המעריצים. קיבלנו את ההרכב שניגן ב – Coming Up.
יהיה נכון להגיד שהמוסיקה שלהם נשמעה בוגרת יותר? אתה יכול להתווכח האם ברט אנדרסון נשמע כמו פעם עם הטנור–פלצט שלו. אתה יכול בהחלט לשאול: האם הסאונד במחסן הגדול של גני התערוכה הוא הסאונד הטוב ביותר שיכולים לקבל מהלהקה. אבל אתה לא יכול לבוא בטענות ללהקת בריט פופ במיטבה.
אין שום סיבה נשמעת לאוזן ונראית לעין, שזו לא יכולה להיות המוסיקה של דור חדש. שום סימנים של הזדקנות. היינו בסיקסטיז, בסוונטיז, באייטיז, והנה הניינטיז כבר הזדקנו? אז זהו – שמוקדם להספיד. בכלל, מוסיקה כזו היא נטולת התייישנות, ובקהל ראיתי הרבה בוגרי ניינטיז ואפילו צעירים מהם, שהיו נוכחים לאורך תקופת הזהב של סוויד.
לא נאשים כמובן את מי שחטא בנוסטלגיה. האוויר היה מלא גם בזה. לא יודע מה המעריצים של הלהקה פינטזו. אחרי הכל עברו 8 שנים מאז שהלהקה התפרקה. עברו כמעט 15 שנה מאז חגגו להיטיהם הגדולים במצעדים. נדמה לי שרוב הקלאסיים הגיעו. שירים מ – Coming Up שירים מ – Dog Man Star מ – Suede גם מ – Head Music. הערב הזה הראה שהניינטיז, כשהן מיוצגות ע"י להקה כמו סוויד, נשמעות נפלא. ובמילים פשוטות – אין כמו סוויד "להגן" על העשור הזה בפופ.
מה חסר להם. סט ליסט של  17 שירים נפלאים שניסה לכסות 18 שנים של סוויד. ברט אנדרסון אחד, שממשיך לרגשני מאז הופעות הסולו שלו כאן, סולן נפלא שבגרותו (בן 43) אינה מביישת את צעירותו. נדמה לי שזיהיתי על הבמה את הקלידן  והגיטריסט האגדי והנורא Cool ניל קולדינג.
הצליל והקול של אנדרסון הם הכל פרט לאנכרוניזם, או כשם השיר So Young, רלוונטיים לחלוטין. היה יותר מרמז בערב הזה שהם חזרו טעונים ורעבים. הם מנגנים כמו להקה שנחושה בדעתה להוכיח כי היא עדיין להקה גדולה. שירים? שיר כמו Filmstar תוסס ומבעבע, Animal Nitrate לא ניזוק ע"י פגעי הזמן. בכלל הבריט-גלאם הזה, שתמיד קישר לי את סוויד עם דיוויד בואי  לא רק טובים כמו בימים הטובים שלהם ב-1997. הם אף טובים יותר, או במילים פשוטות: עזבו נוסטלגיה. סוויד נשמעת ב-2011 כמו להקה שיש לה עתיד.

This Hollywood Life * She * Trash*Filmstar *Animal Nitrate * We Are the Pigs *To The Birds* By The Sea* Killing of a Flashboy * Can’t Get Enough * Everything Will Flow *So Young * Metal Mickey * The Wild Ones * New Generation * Beautiful Ones * Saturday Night

סוויד קטעים מההופעה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן