כשנרד לים

רובי קסוס

מילים ולחן: רובי קסוס עיבוד והפקה מוסיקלית: איתמר גרוס
4/5

תן לרגש ללכת לפניך, כי אולי מילים אינן הצד החזק שלך, ואתה מסתכן בחצייה לאזורי הקיטש. למרות זאת רובי קסוס לא גולש לשם על הגלים שליד הים. מצד שני – לא נולדה יצירת פאר במוסיקה המקומית, כשמדובר במילים.

מה כבר אפשר לדרוש כשמדובר בתחושת רגע: ואכן אין כמו ים לרומנטיקה, וגם מילים שנדמה כי כבר אבד עליהן הכלח עדיין משמשות לשירי לאב סטוריז – שיכור ולא מיין, שמיים מכחילים, להירטב בין המילים (יפה) וגם לחישות לגלים. בצרפתית זה היה נשמע יותר רומנטי. קסוס עם קול לא גדול, מצליח לשדר תחושות אמת במנגינה קליטה. חבל שהוא לא כתב בית שני, והייתי הולך גם על השלישי, כדי לא לחזור על האחד פעמיים.  שירתו אינה "בל קנטו", אפילו חדגונית, אבל יש בה מאופקות ומידתיות שמצליחות להביע רגש  בלי להשתפך, כך שגם הטקסט הפשוט הזה מצליח איכשהו לחלחל.

 

כשנרד לים

ונשב חבוקים שניים

עד הבוקר,

אהיה שיכור

ממגע ידייך, שפתייך

כל גופך.

 

אל מול שמיים מכחילים

טובעים ביחד בצלילים,

אני נרטב איתך בין

המילים,

לוחש בשקט

לגלים

 

אל תלכי לי לעולם.

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

תגובה אחת

  1. בשעה 1 בלילה להאזין לשיר "כשנרד לים" מחזיר אותי למקום הפשוט והטבעי של האהבה…
    מבין כל הכאוס הקיים, נעים להאזין לשיר שנוגע בהרמוניה שלו. "אל תלכי לי…" בבקשתו של הדובר. מחזיר אותנו השיר שוב לפשטות הקיימת באמת הקיימת באהבה…
    כשהכל מונח במקומו, נרד לים ונשב חבוקים …
    כמה פשוט…כשהכל מדויק…
    האם שיר חייב להיות עמוס במטאפורות כדי לגעת בנפשו של המאזין ? לאו דווקא…לפעמים דווקא מילים פשוטות בפשטותן הן הנוגעות , כל עוד המילים מלוות במנגינה הנוגעת בנימי נפשי יש להן מקום…
    ולגבי האיכויות הקוליות…זמר מרגש אינו צריך להיות עם קול גדול, הוא צריך להתרגש בעצמו מן השירה וכך להעביר את המסר למאזין. לרובי קול חם ופשוט, ומתוך הפשטות הישירה הזאת , אני מצליחה להאמין לו.
    אלי השיר חלחל…ולא איכשהו, אף לא בערך…אלא במדויק…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן