המונח "בלדת בלוז" מהתייחס לצורה ספציפית של מוזיקה פופולרית שאיחדה סגנונות אנגלו-אמריקאים ואפרו-אמריקאים מסוף המאה ה-19 ואילך. גרסאות מוקדמות שילבו אלמנטים של "native American ballad" המושפעת מאירופה עם צורות המוזיקה האפרו-אמריקאית. בלדות בלוז הן שירי עם נרטיביים. הסגנון כנראה התפתח עם זמרים אפרו-אמריקאים בעשורים האחרונים של המאה ה-19 כעיבוד למסורות הבלדה האנגלו-אמריקאית.
החל מהמאה ה-20 מדובר בפורמט בעל קצב איטי, לעתים קרובות עוסק בנושאים הנוגעים להיבטים שונים של האהבה, גם לנושאים חברתים שונים.
האוסף הזה מגוון מאוד. ג’ון לי הוקר – קרלוס סנטנה עושים את "צ’יל אאוט" על הפתיחה. זה מסתיים ב"סאמרטיים" של "פסל אהבה". באמצע: "דה ת’ריל איז גון" עם ביבי קינג. ג’יי ג’יי קייל שר "אפטר מידנייט", נינה סימון ב"איי פוט א ספל און יו", ג’ו קוקר ב"אל תתני לי להיות לא מובן". כמובן: גרי מור ב"סטיל גוט דה בלוז" השחוק. בלוז כמצעד פזמוני בלדות. אגב, אטה ג’יימס נמצאת כאן ב"רוצה לעשות אהבה" וזו אינה בלדה. באדי גאיי, הקומיטמנטס, מאדי ווטרס וארתה פרנקלין משלימים אוסף בלוז מאוד ידידותי למשתמש.
- פתיחה: Howlin Wolf & Eric Clapton – Studio Chat
2. ג'ון לי הוקר וסנטנה – Chill Out
3. בי.בי קינג – The Thrill Is Gone
4. ג'יי ג'יי קייל – After Midnight
5. גרי מור – Still Got The Blues
6. נינה סימון – I put A Spell On You
7. אטה ג'יימס – I Just Want To Make Love To You
8. סוני בוי ויליאמס – Help Me
9. דה פלוטינג היליבליז – Your Own Sweet Way
10. באדי גאיי – Feels Like Rain
11. הקומיטמנטס – I Never Loves A Man
12. אריתה פרנקלין – Muddy Water
13. דיאנה וושינגטון – After You've Gone
14. נינה סימון – Feeling Good
15. מאדי ווטרס – I'm Your Hoochie Coohie Man
16. ג'ו קוקר – Don't let me be Misunderstood
17. האולין וולף – Spoonful
18. לאב סקלפטשר – Summertime