סגיב כהן נאחז במקורות השפה כדי ליצור שירי עם פשוטים, לעטר אותם בצלילים נוגים מזוככים. האם אפשר לתקן את האדם? אוטופיה – יצר לב האדם טוב. המציאות טופחת. עדיין לא גרים זאב עם כבש. עדיין לא עובר שבוע בלי הרס. מה שנכון – נכון. סגיב את קקון חרזו את האמת הנצחית, ולא חידשו דבר. הכול יודעים כי גם הנבחרים החדשים יגידו שלום אבל – כול שי כלאם. תהיה מלחמה. ועוד מלחמה.
לא איכפת לי לקבל פעם נוספת את התובנה הזו בצליל המעוטר באוריינטליות, מתנגן ברכות כובשת, מזוכך במנגינה לוטפת, נטען בקול נשמה, מתגוון בחספוס של נדב קקון. מסוג השירים שאינם מעמיקים כאב, אלא מרוממים נפש לתפילה זועקת. וסגיב כהן? הוא כאן כדי להוכיח כי בים המסחרא הים-תיכוני יש איים נדירים בודדים של זיכוך.
אדמה אדמה נא ספרי לי/ כי ידעת כל סודות עולמים/ את ראית כבר את קין והבל / ושמעת את דוד עם הנבל/ וראית כמה אושר וסבל/ הולכים יד ביד תמיד בין כולם
עוד לא גר הזאב עם הכבש/ לא עובר לו שבוע בלי הרס/ אדמה לבדך מול שמים/ מתפלשת באש ובמים/ ולנצח שורדת בינתיים / והכל על פנייך חולף ונרדם
ואדם כמו אדם משטה בו/ יצר לב נעוריו מהתל בו/ רוצה לשנות את כל העולם/ מתרגש משמחה ושוכח/ ממצה וחוזר ובורח/ מדבר מדבר ופתאום נעלם…
כול שי כלאם/ כול שי כלאם/ כול שי כלאם
אדמה אהובה נא גלי לי/ כי ידעת כל פלאי עולמים/ אדמה לבדך מול שמים/ מתפלשת באש ובמים/ ולנצח שורדת בינתיים/ והכל על פנייך חולף ונרדם
ואדם כמו אדם משטה בו / יצר לב נעוריו מהתל בו/ חושב לשנות את כל העולם/ מתווכח ושוב מתלקח/ הוא כועס וכואב לא סולח/ מתלהם מאיים ושוב נעלם
כול שי כלאם/ כול שי כלאם / כול שי כלאם
תגובה אחת
השיר כל שי כלאם באמת משקף את המציאות של כל הזמנים שיש סופות,מלחמות וכ'ו אז האנשים הגדולים רק מדברים ואנחנו ממשיכים את החיים הכל חוזר חלילה.