שביל הבריחה

דיאנה גולבי

מילים: מיכל ברנט לחן: רמי קלינשטיין עיבוד והפקה מוסיקלית: עמוס בן דוד
3.5/5

אז איזו מלודרמה גדולה יותר – זו של גולבי או זו של ריטה? אני חוזר לסוגיית הקאברים או אם תרצו – גרסאות הכיסוי. מסגרת כוכב נולד דרשה מגולבי ללכת עד הסוף עם הרגש. ללחוץ על הדוושה. היא יודעת להאיץ ולהגביר, אבל נדמה לי שבשיר הזה שנועד להביא לה את הזכייה בתחרות היא  פספסה בבחירת השיר הנכון לסגנון שלה, אם כי יתכן מאוד שבהימור על שיר של ריטה אין הרבה סיכונים.
המטרה הייתה לקחת את השיר לפסגות מלודרמטיות חדשות: זה בדיוק מה שהיא והמעבד עשו – האיצו והגבירו כדי להעניק עוד נפח לשיר. מבחינה זו, עדיפה גרסת המקור. אין טעם לטעון את השיר ברוק מהיר. הוא מאבד מייחודו. אם שאלו אותי, הייתי דווקא מוריד רגל מהדוושה, מעניק לשיר אינטרפרטציה יותר אישית ואינטימית. גולבי לא הלכה על אינטרפרטציה. היא באה לזכות. יצאה גרסה עוצמתית ובומבסטית, שאינה תואמת את הבחירות הקודמות שלה. לא מעניקה את ההרגשה של "כמו ציפור בשבי … מן התפילה קורסת אל חלומי הפרוע"…

 

כמו ציפור בשבי 
בין קירות לבנים מסתגרת 
אילו רק ידעתי 
לסמן לי את שביל הבריחה 

שם אישה אחרת 
את ימיך ברוך מציירת 
טווה את לילותיך 
בדמי הבוער מקנאה 

מן התפילה קורסת 
אל חלומי הפרוע 
הייה לי מלך 
שבור צמאוני בנשיקה

אין מפלט בשקט 
גם הזמן לא תמיד מנצח 
אילו רק ידעתי 
לסמן לי את שביל הבריחה 

מן התפילה קורסת

 

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

2 Responses

  1. ממש לא מסכים. היה עיבוד סוחף ומדליק, כיאה לגמר שבו צריך לתת את כולך בשלוש דקות, יחד עם הביצוע הווקאלי המדהים של הזמרת הפנומנלית הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן