את מי הקול הזה מזכיר לכם? צדקתם. תשמיעו לשלמה ארצי. מעניין מה יגיד. שאלה של אינטונציה. הצבע, ההטעמה. צליל אקוסטי צנוע מבהיר היטב את קווי המתאר הרגשיים. כפיר אפשטיין מתגעגע בטון מלנכולי דואב ומחוספס לכל מה שהשאירה בלכתה-בריחתה. מה קרה? לא חשוב. יותר חשוב שהאובדן עצום, השקט כואב באילמותו, והמשורר כותב על זה שיר, וכמו להדגיש שהוא משורר הוא מגניב מטפורה לסיום – "אני יודע אפשר לתקן, צעצועים שבורים פזורים על הרצפה". אפשטיין כל כך לירי בתיאור נזקי נטישתה, שהוא מתאהב במילותיו של המשורר, מתיפייף קמעה. אבל כיוון שיצא שנסון אווירה אפור ומחניף, נוסק בניואנס מלודי מרוגש בסיומו – ההתאהבות הזו (במילותיו) תיסלח.
תראי מה השארת שהלכת
מעיל עם הריח שלך
בדל של סיגריה עם אודם ישן
תמונה שאהבנו כל כך
קיפול של עמוד בתוך ספר
בור של ראשך בכרית
נעליים מצמר לחורף הזה
יין שרק את שתית
בואי אליי,בואי אליי
תראי מה השארת שברחת
תחתון מקופל במגירה
שכבר לא אראה על גופך הלבן
עכשיו את נורא לבושה
תראי מה נשאר כשעזבת
השקט הזה האילם
העט מכאיבה וכותבת לך שיר
שיר שאולי ינחם
בואי אליי, בואי אליי
עכשיו את לא
בואי אליי, בואי אליי
רחוק מפה
אני אומר דברים
אבל לא מתכוון
אני יודע, אפשר לתקן
צעצועים שבורים
פזורים על הרצפה
מתגעגע…
2 Responses
עט זה זכר, לא?
אפרפר במובן החורפי של המילה. וכמו בכל להיט טיפוסי, מה שנשאר לנו זה ההוק-ליין. וזה הוק-ליין מוצלח. שירה טובה וחכמה ועבודת עיבוד והפקה מוצלחת. ייתכן בהחלט שכפיר אפשטיין הביא להיט גלגל"צי.