סמי

הראל מויאל

מילים ולחן: הראל מויאל הפקה מוסיקלית: הראל מויאל, דורון פלסקוב
3/5

מה להראל מויאל ולסיפורו של העבריין-אסיר המכונה סמי השותק? (סמי רוזוליו בפרשת הרצח בעוספיה?) מה לנו ולסיפור של מי שבסופו של דבר הפך עד מדינה, והפליל העבריינים שבגינם הוא נכנס לכלא?
ומה עניין העצות שמויאל מעניק לסמי בעניינים של שקר, אמת ואושר? פתרונים למויאל. המוסיקה תסביר? – בקושי. מנגינה קליטה קצב מידטמפו, שירה תחושתית ועיבוד פסואדו אוריינטלי מנסים לחבר אותנו לסיפור של סמי. שני קווים מקבילים. הראל מויאל נשאר על מסלול המוסיקה המזוהה איתו, אבל אינו מצליח לחבור לנרטיב, לשדר בלדה בקווים מוסיקליים כאלה שישכנעו מה הביא אותו ללכת על הסיפור הזה דווקא.
בלדה אפרורית, אפילו די סתמית, אינה מייצרת דרמה, לא טקסטואלית, לא מוסיקלית, אבל יש לה פוטנציאל להעניק למויאל עוד להיט רדיו אפילו מלהיב.

ואז בא סמי השותק ודפק על השולחן / זה לא נראה כזה נכון סתם לאזוק ת'בן אדם / סיור מוחות סטירות צרחות וחקירות באיומים/ מאז ברח מכאן למאה שערים
היה זה בוקר יום ראשון ניידת מלאה שוטרים / פשטו על גג בהרצליה מול חנות התכשיטים / מצאו אותו ישן ברחוב עם תיק מלא בירוקים / והוא טען שזה בכלל של אחרים
אז מה איתך סמי למה אמרת בחיים הכל משחק של שקרים / עדיף לחיות עדיף לנסות לכסות
עד שהאושר יבוא ….
כן אז בא סמי לשופט הוא לא אחד שיכנע הוא לא אחד שיזמר / אז הוא נכנס עשרים שנה
עכשיו כולם שם מכבדים קוראים לו סמי השותק / הוא רק שמר טוב על התיק והוא בפנים וכל השאר בחוץ הם
אז מה איתך סמי למה אמרת בחיים הכל משחק של שקרים / עדיף לחיות עדיף לנסות לכסות , עד שהאושר יבוא …..
עברו חמש שנים בכלא בין צינוק לעכברים / עכשיו הוא סמי כמו כולם וכבר נמאס לו להסתיר / הפיל את משה המגמגם ואת רחלה השכנה / כן ומחר הוא משתחרר בלי חברים ובחזקת עד מדינה כן הוא הפך עד מדינה …./ אז מה איתך סמי למה אמרת בחיים הכל זמני יא סמי/ עדיף לחיות עדיף לנסות לכסות/ עד שהאושר יבוא..

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

9 Responses

  1. הוא אומר בראיונות שהשיר הוא שיר מחאה ,לא מזכיר במילה כמו שאתה כתבת שהוא לקח את הסיפור של "סמי השותק" וכתב עליו שיר , אלא שזו המצאה שלו , אדם חסר עומק ולא אמין , מאכזב ,חבל .

  2. שיר הזוי, אני לא מצליחה להבין מה החיבור לשיר… השיר לא סוחף, בינוני ולא מעניין בעליל. באשר לתגובות נגד חרסונסקי, אני קוראת פה מידי יום, ביקורות על אמנים, שירים והופעות, ולא נתקלתי בחוסר אובייקטיביות מעולם כפי שנאמר בחלק מהתגובות. אין מבקר מוזיקה עם יושרה כמו של יוסי (שאותו אינני מכירה אישית אם תהיתם), היו מקרים שנתן ביקורת מעולה (ע"ע דיאנה ולא זכור לי שעמיר בניון היה קשור לשיר שלה, וזו דוגמא אחת מיני רבים) והיו מקרים שלא. דבריו הם לא דברי אלוהים חיים, אבל הוא בהחלט אינדקציה למה שקורה בשטח ברורב המקרים

  3. בכדי לקבל 5 כוכבים אצל חרסונסקי צריך איכשהו לשרבב את השם של עמיר בניון לעשייה המוזיקאלית שלך!

  4. זה מתחיל להיות סדרתי. מעולם לא ראיתי מילה אחת טובה שלך על הראל מויאל. בהתחלה עוד חשבתי שאתה אובייקטיבי, מקשיב לשירים וכותב ביקורות על פי טעמך האישי. עם הזמן הבנתי שלא משנה מה יהיו המילים, מה יהיה הלחן או איך יהיה העיבוד. ברגע שהמבצע הוא הראל מויאל אתה אוטומטית מחפש איפה לקטול.

    השיר הזה שונה מכל מה שהראל עשה עד עכשיו. השיר הזה הוא שיר עם אמירה, שיר שבא לדבר על כל המצב פה בארץ ואתה לוקח אותו למקום של סיפור סתמי. תנסה להקשיב שוב, אז גם תגלה שהשיר הוא אפילו לא בלדה.
    הלחן מצוין, הקול של הראל הולך ומשתפר משיר לשיר והשיר הזה הוא שיר מצוין שיהפוך ללהיט בדיוק מהסיבה הזו.

    חבל שאתה לא פותח קצת את הראש לדברים אחרים ונשאר מקובע בדעתך החסרת אובייקטיביות והסדרתית הזו כנגד הראל מויאל.

  5. מר חרסונסקי, לא צריך להיות גאונים כדי להבין שיש אמנים שאתה תמיד מפרגן להם, לא משנה מה ישירו, וישנם אמנים שלעולם לא תפרגן להם. הראל מויאל נמנה עם אלו האחרונים. מעולם לא שמענו ממך מילה טובה על היוצר הצעיר והמוכשר, שמעטים כמוהו קיימים במדינתנו שכל כך הדרדרה לזבל של מוזיקה מזרחית. מביקורתך ניכר כי לא באמת הקשבת לשיר, כי אם לא כך היית ודאי יודע שהשיר רחוק מאד מלהיות בלדה. אולי הסתכלת רק על המילים וכתבת כמה מילים… על אפם ועל חמתם של אנשים כמוך אני מאחלת להראל ששירו יהפוך ללהיט פוטנציאלי, הדבר החכם היחיד שבאמת כתבת.

  6. את מויאל כבר מזמן לא סופרים ברדיו, אחרי האלבום הראשון שלו שעוד הושמע ברדיו, הוא כמו חזר לאלמוניות והשירים שלו כמעט ולא מושמעים.

    שיר הזוי וזמר בינוני.

  7. אוי ואבוי , אני מקווה שלא אי לכך ובהתאם לזאת טקסט מזויף, הזוי ולא אמין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן