מבחן של דואט בין שני זמרים מבוסס על הכימיה בין הקולות. הקולות צריכים להשתלב זה בזה בצורה הרמונית אך גם לשמור על ייחודם. למשל, אם קול אחד גבוה והשני נמוך, השילוב יכול לחבל בביצוע אבל יש אפשרות שהוא יעניק עומק ומורכבות לשיר.
: כל זמר צריך לקבל את ההזדמנות לבלוט, אך גם לדעת מתי לתמוך בקולו של האחר. חוסר איזון עלול לגרום לאחד המשתתפים לגנוב את ההצגה. הדואט צריך לשדר רגש אמיתי בשניים. אם שני הזמרים מצליחים לספר סיפור משותף באמצעות השירה שלהם, זה מעיד על הצלחת הדואט.
גם האינטראקציה הפיזית והאנרגיה בין הזמרים משחקות תפקיד חשוב. מבטים, תנועות או אפילו חיוכים קטנים יכולים להדגיש את החיבור.
חשוב לא פחות: השיר צריך להיות מותאם לקולות ולסגנונות של שניהם. אם השיר מחמיא לטווח הקולי ולמבע הרגשי שלהם, הוא יכול להפוך לבלתי נשכח. וגם: שני הזמרים צריכים להפגין כבוד לשיר ולשותף שלהם, להימנע מאגו ולשים את טובת היצירה במרכז.
את המבחן הזה צלחו הפעם שני דואטים בהפתעה: זה של נתי לויאן ודני רובס ששר "אהבת נעוריי" של שלום חנוך ושל דניאל וייס ומירי מסיקה שעשו את "עוף גוזל". בלי קשר להתאמת השיר לצרכי אירוויזיון – החיבור בין וייס למסיקה היה שילוב יפהפה של קולות שהעיפו גבוה את הגוזל של אריק איינשטיין בהתאמה מופתית. השופט איתי לוי כנראה רוצה להוכיח שהוא לא לוחץ בליינד על כחול ונימק את האדום שלו בכך שהוא רוצה מוייס לצאת מגבולות הגזרה שלו ו… "לצרוח", הערה אווילית, שבגינה לוי ראוי לאדום. דווקא "גבולות הגזרה" של וייס הםשעשו את הדואט הזה לכל כך נכון ומדויק.
נתי לויאן עם דני רובס – "אהבת נעוריי" השיר היפה בנה דואט יפה של הרמוניה בה כל זמר שמר על גבולותיו ובכל זאת תרם לביצוע משותף טוב. (ציון: 9)
עידו מלכה עם עמרי גליקמן – "לא מפסיק להתרגש ממך" – חסר לי מינון בעוצמה והאנרגיה שהשנים הכניסו לשיר. (ציון: 7)
דניאל וייס עם מירי מסיקה – "עוף גוזל" – שילוב מדויק בין קולות הוליד גרסה של צניעות הדדית שהעיפה את הגוזל לשמיים. (ציון: 9)
עילי אבידני עם אליעד נחום – Grenade – אליעד נחום ש"שוחה" בסגנון של ברונו מארס,האפיל על עילי אבידני, שטעה בבחירת השיר. (ציון: 6)
ואלרי חמאתי עם עדן חסון – "כשהלב בוכה" – הגימיק של שליפת עדן חסון משולחן השופטים היה ההפתעה של הערב, אבל אני לא בטוח שהסלסולים על הלהיט של שרית חדד משרתים את המטרה של בחירת זמר לאירוויזיון. (ציון: 8)
2 Responses
כמה הערות, ולארי חמאתי כבר כוכבת וכבר ידועה אז אייך ייתכן שמתמודדת בכוכב הבא לאירוויזיון
דבר נוסף זמר יכול לחבר שיר ולבצע שיר מקורי אך כמובן במרבית המקרים מבצע שיר קיים אז מדוע כל הפלסף? אם הביצוע זהה למקור והיה נהדר אז גם טוב
לא צריך בכח לחפש שינויי סגנון אם דניאל וייס שקט לא חייבים להכריח אותו להרביץ ענטוזים ופופ הקהל יחליט
וולארי חמאתי – אוליי מספיק לדחוף אותה בכח , דיי להתחכמות של להקים את עדן חסון וכל פרומו לגבייה מייצר דרמה
אני חד משמעית מצדיע לה היא מצויינת מעולה חיובית לבבית מופיעה לפצועים ובטקס יום העצמאות אך מה לעשות היא לא סגנון של אירוויזיון
מבחינתי דולב ויובל רפאל הם הם הפייבוריטיים
דניאל וייס עם מירי מסיקה – "עוף גוזל" – . (ציון: 8.5)
נתי לויאן עם דני רובס – "אהבת נעוריי" . (ציון: 8)
עידו מלכה עם עמרי גליקמן – "לא מפסיק להתרגש ממך" – . (ציון: 6.5)
עילי אבידני עם אליעד נחום – Grenade – . (ציון: 6)
ואלרי חמאתי עם עדן חסון – "כשהלב בוכה" (ציון: 4)