מוש בן ארי מתרפק על מלך העולם הגואל והמושיע. דימוי אלוהים כמלך מכיל שילוב של עוצמה, סמכות, צדק, אהבה, ותקווה, והוא ממלא תפקיד מרכזי בביטוי היחסים בין האדם לאלוהות. אלוהים כמלך נתפס כשופט צדק, שמפעיל את סמכותו מתוך חמלה, אך גם מתוך דין. המושג הזה מתבטא בעיקר בתקופת הימים הנוראים, כאשר האדם עומד למשפט האלוהי. במקרא ובתפילות, אלוהים מתואר כמי שמנהיג את עולמו בצדק, תוך שמירה על איזון בין חסד לדין.
התפיסה היהודית רואה את הקשר בין אלוהים לעם ישראל כברית נצחית. הענקת דימוי של מלך לאלוהים אינה מתארת אותו כמלך אנושי, אלא משמשת כמטאפורה המסבירה את ריבונותו, סמכותו, והשגחתו המוחלטת על הבריאה. תפיסה זו מחזקת את תודעת התלות באלוהים, לצד תחושת האחריות המוסרית של האדם לשקף את הערכים האלוהיים בעולם.
עם זאת, הצלה או גאולה מצידו אינן מוכחות. הרעיון מאחורי השיר זה מבטא יותר את הכמיהה למלך בעל הצדק האלוהי כמו גם לרחמים שמאפשרים תיקון וגאולה. המנגינה כמו גם ההבעה של מוש מנווטים לנתיב הזה של כיסופים להצלה ולרחמים שמצופים מהדמות המופשטת שמגולמת במושג "מלך".
. המוסיקה המלודית להפליא כאן מלאה בערגה כמו גם בתוגת החסר. העיבוד מעצים באופן דרמטי את האמירה בקול הנשמה ההומה של מוש בן ארי.
צילום: מרגלית חרסונסקי
מוש בן ארי נשמת כל חי
נשמת כל חי תברך את שמך ה' אלהינו
ורוח כל בשר תפאר ותרומם זכרך מלכנו תמיד
מן העולם ועד העולם
ועד העולם אתה אל
ומבלעדיך אין לנו מלך גואל ומושיע
פודה ומציל ועונה ומרחם
בכל עת צרה וצוקה
מן העולם ועד העולם
ועד העולם אתה אל
אין לנו מלך/ אין לנו מלך/ אין לנו מלך, אלא אתה
אין לנו מלך/ אין לנו מלך/ אין לנו מלך, אלא אתה
מן העולם ועד העולם/ ועד העולם אתה אל
ומבלעדיך אין לנו מלך גואל ומושיע
פודה ומציל ועונה ומרחם/ בכל עת צרה וצוקה
מן העולם ועד העולם/ ועד העולם אתה אל
אין לנו מלך/ אין לנו מלך/ אין לנו מלך, אלא אתה
אין לנו מלך/ אין לנו מלך/ אין לנו מלך, אלא אתה