אביתר בנאי יפה כלבנה ההופעה

אביתר בנאי יפה כלבנה ההופעה

כשאומרים "אמן בשל", מתכוונים, נדמה לי, למי שמסוגל לחבר את חלקיו לשלם ולהעניק לכל החומרים פרספקטיבה אותנטית

אמפי שוני בנימינה.
4.5/5

התבוננתי בפניו של אביתר בנאי. טובים הם. חיוך של משהו טוב, של אדם בתוך עצמו גר, שוכן בעולמו, נמצא בספירות שלו, לא "יורד" אל הקהל, לא מפלרטט, לא מתחנחן, לא מתרפס. לא תשמעו ממנו "ערב טוב שוני!", מנסה לשדר הרמוניה רוחנית. לא בטוח שתחושתו האמיתית הגיעה אלי, אבל היא נגעה בי, במיוחד האיכויות האסתטיות שהשלמות הזו האצילה על המופע שלו, יופיו הייחודי.
"
יפה כלבנה", האלבום הגיע לבמה, חבר לתחנותיו הקודמות בגלגול הזה. כמעט לא מפתיע כבר: אביתר בנאי קרוב-יותר-אצל-עצמו, בחיבור של אמונה ותבונה. מתקרב יותר אל המאמין שבו, אבל גם אל המפוכח, זה שמתבונן גם מפרספקטיבה  בשירים כמו "גנב", "תל אביב". I Love You.
את "יפה כלבנה", שפתח את הערב, אביתר שר בקול מלא חמלה ואהבה. הטון – המשך ההארה שהתרחשה אצלו. עולם של לילה כיום יאיר, ניסיון למצוא את האור מתוך החשכה. היה ונשאר פופ אלטרנטיבי מקומי, לעולם אינו שקוף, קו מינורי סגרירי ומדוכדך בדרך כלל, מופע מאופק יחסית ל"חגיגות" שמתרחשות באמפי שוני, אבל עם "יציאות" מפתיעות רוויות דציבלים.
קול גבוה עורג-מתכוון, שנסוכה בו קדרות מזככת. מאחוריו ומצדדיו, כשהוא בקדמת הבמה, או ישוב מול קלידים – הרכב מצוין עם צח דרורי – קלידים, יהוא ירון – בס, מוטי ביקובסקי – גיטרות, אביב ברק – תופים, רועי חרמון – חצוצרה וקלידים. ההרכב והתזמור הם יתרון עצום בערב הזה, מעניקים לבנאי מימד של קונצרט אקלקטי, במינונים נכונים. עטוף בשכבות צליל מעצימות. למשל: העיבוד ל – I Love You –  מנגינה מקסימה וטון, שמביעים את אשר הוא חש כלפי האהובה על רקע תחנות בחיים, מוגש בצליל ambient אלקטרוני המשדר הזיה.
רגע חריג: הקאבר ל"חתונה לבנה". זו אולי הפעם היחידה בערב, שהרגשתי מופע רוק. הופתעתי מחדש איך בנאי של הגלגול הזה מתחבר לגלגול ההוא של שלום חנוך שאומר: חתונה לבנה היא חתונה של אותות סכנה. "אנחנו זקנים תסתכלי בתמונה, ילדים אבודים חתונה לבנה". האם זה עולמו? – חתונה שמובילה לאבדון? אבל באוויר היה וייב של רוק, ולא בטוח שהקהל ירד לזה, ממש כמו שהוא קיבל את "כשזה עמוק" של ענבל פרלמוטר וקורין אלאל כחלק בלתי נפרד מהערב, כמו גם את העיבוד העוצמתי הבומבסטי המפתיע של "כלום לא עצוב", שנשמע חריג, לא קוהרנטי.
כשאומרים "אמן בשל", מתכוונים, נדמה לי, למי שמסוגל לחבר את חלקיו לשלם ולהעניק לכל החומרים פרספקטיבה אותנטית מהזמן העכשווי. זהו אביתר בנאי: איש מאמין, שלם עם בחירותיו, חי בשלום עם אמונתו, פייטן ברוח המקורות. לא עוד שבוי בד' אמות הכאב, הדמעות, שברון הלב. אמן בשל שהגיע להכרה שהקיום הוא משהו מורכב, נוגע בשורשי האמונה,  ומצד שני, מצליח לגעת בעומק העצב. כשאביתר שר "אבא", זה מגיע גם ממקום של אותה נקודת מבט מהזמן הזה. הצלילים נוגעים בהווייתו הקיומית, ואביתר בנאי ממשיך לשדר את ההוויה הזו ברגישות ובעוצמות מרטיטות.


אביתר בנאי יפה כלבנה ההופעה – שירים

יפה כלבנה, עד, ילדים, יש לי סיכוי, נער, אבא, שאו שערים, גנב, אותיות פורחות באוויר, תל אביב, תחרות כלבים, כלום לא עצוב, כשזה עמוק, לילה כיום יאיר, עד מחר, שביר, שלוש תנועות, I Love You, חתונה לבנה, יש שמיים מעל, מתנות, אב הרחמן.
נגנים: צח דרורי – קלידים וסמפלר, מוטי ביקובסקי – גיטרות, יהוא ירון – בס, אביב ברק – תופים, רועי חרמון – חצוצרה וקלידים.
תאורה: קובי פלומניק.
סאונד: אמוץ נחמני.

צילום: מרגלית חרסונסקי

אביתר בנאי – פייסבוק

יפה כלבנה, אבא, עד מחר
כשזה עמוק, שביר

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן