אדי ואן היילן 3

אדי ואן היילן: גם אלהי הגיטרה אינם חיים לנצח

ואן היילן, היה אוטודידקט בעל יכולת לנגן על כלים רבים, מבלי לדעת לקרוא תווים

/5

גם אלוהי הגיטרה אינם חיים לנצח. אדי ואן היילן, הגיטריסט הווירטואוז, שהסולואים החדשניים שלו סייעו להרים את הלהקה, שנקראה על שמו לפסגות הרוק בשנות השמונים, נפטר מסרטן. הוא היה בן 65.
בנו, ואן היילן וולפגנג, שהפך לבסיסט של הלהקה כשהתאחדה בשנת 2007, הודיע בטוויטר ביום שלישי."אני לא מאמין שאני צריך לכתוב את זה אבל אבי אדוארד לודוויק ואן היילן, ויתר הבוקר על המאבק הארוך והמייגע שלו בסרטן", כתב."הוא היה האב הטוב ביותר שיכולתי לבקש אי פעם. כל רגע איתו על הבמה ומחוצה לה היה בשבילי מתנה. הלב שלי שבור ואני לא חושב שאחלים לגמרי מהאובדן הזה".
אדי ואן היילן נולד ב – 1955 באמסטרדם וגדל בפסדינה בקליפורניה. הוא הקים את להקת "ואן היילן" יחד עם אחיו אלכס, הבסיסט מייקל אנתוני והזמר דייוויד לי רוט בשנת 1974. המפגשים הראשונים היו במכללת פסדינה סיטי.
הלהקה עבדה קשה במועדונים של מערב הוליווד לפני שפרצה אל סצנת הרוק בשנת 1978 עם אלבום הבכורה שלה, שנמכר בלמעלה מ -10 מיליון עותקים כחלק מגל הרד רוק שהאפיל על פריחת הדיסקו בראש המצעדים.
הלהקה, אחת מעשרת המוכרות ביותר בכל הזמנים, הוציאה אלבומים רב-פלטינה במהלך חמש שנים רצופות: "ואן הלן השני" (1979), "נשים וילדים ראשונים" (1980), "אזהרה הוגנת" (1981), "דייבר דאון" (1982) ולבסוף הלהיט הגדול ביותר שלהם, "1984".
האלבום כלל את הלהיטים Jump, Panama ו- Hot for Teacher. בנפרד מהלהקה, אדי ואן היילן תרם אז סולו הגיטרה החתימה ללהיטו הגדול של מייקל ג'קסון Beat It בשנת 1982.

Van Halen – Hot For Teacher

Van Halen – Jump

הגיטרה של אדי ואן היילן להטה ב- Eruption מתוך אלבום הבכורה של הלהקה. זו היתה נגינת גיטרה יחודית ואקרובטית שהעצימה את להקה, מיתגה אותה כאחת מהופועות הרוק הגדולות בכל הזמנים.

Van Halen Eruption Guitar Solo

ואן היילן, שהושפע מאריק קלפטון, היה חלוץ בסגנונו הדינמי – נגינה בשתי ידיים על צוואר הגיטרה –  שהשפיע על דור גיטריסטים. "אני עושה כל מה שאני רוצה", אמר בראיון ל"גיטאר פלייר" בשנת 1978. "אני לא באמת חושב על זה יותר מדי … הכל די ספונטני."
ואן היילן, היה אוטודידקט בעל יכולת לנגן על כלים רבים, מבלי לדעת לקרוא תווים!
מייק מק'קרידי מפרל ג'אם אמרשהנגינה של ואן הלן נשמעה כאילו היא באה מכוכב אחר … "זה כמו לשמוע את מוצרט בפעם הראשונה".
היילן נאבק בבעיות בריאות רבות לאורך עשרות שנים. זה התחיל בכאבי מפרקים, הוא עבר החלפת מפרק ירך בשנת 1999 והסרת חלק של לשונו מסרטן בשנת 2000. בנוסף נאבק בהתמכרות לסמים ואלכוהול, שהאיצה את גירושיו מכוכבת הטלוויזיה ולרי ברטינלי בשנת 2007. באותה שנה החל בגמילה, חזר ל"ואן היילן", הפעם עם וולפגנג בנו, אז בן 16, על הבס.
הוא הותיר אחריו את אשתו השנייה, ג'ני ליסבסקי, היחצנית לשעבר של הלהקה, לה נישא בשנת 2009, ואת בנו וולפגנג.

הגיטריסטים הגדולים של הרוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן