אובמה מצדיע לקרול קינג

הנשיא אובמה

מקבלת פרס גרשווין
0/5

וושינגטון, הבית הלבן שבוע שעבר. היוצרת-זמרת קרול קינג  בת 71 מקבלת מנשיא ארה"ב את פרס גרשווין היוקרתי (Library of Congress's Gershwin Prize). תחושה של I Feel the Earth Move.
קינג היא היוצרת האישה הראשונה שמקבלת את הפרס הזה שניתן לסטיבי ונדר (2009), פול מקרטני (2010), ברט באכארך והאל דיוויד (2012). הפרס ניתן לה ב"איסט רום" בבית הלבן על מפעל חיים בתחום המוסיקה הפופולארית. הוא נועד להנציח את הזוג ג'ורג' ואיירה גרשווין, היוצרים האמריקנים האגדתיים.
הפרס ניתן זמן קצר אחרי אסון סופת הטורנדו באוקלהומה. אובמה אמר: "בסופו של דבר החיים נמשכים, זיכרונות חדשים ייכתבו, אנשים יצחקו, שירים יבוצעו. זו הסיבה שאנחנו בוחרים במוסיקה גם בתקפות קשות – לנחמה ולהשראה, לעיתים להתרגשות מחודשת".
אובמה קרא לקרול קינג – "אגדה חיה". היא הודתה בהתרגשות: "אין לי מספיק מילים לומר. אני נרגשת".
בין האורחים שהגיעו לבית הלבן לטקס – גלוריה איסטפן, טרישה יירווד, בילי ג'ואל, ג'סי מקרטני, אמלי סנדה, ג'יימס טיילור, מי שהיה המבצע הבולט של שירה You've Got a Friend. קינג עצמה פתחה את הערב בנגינה על פסנתר לפני שהתיישבה בין אובמה לסגנו, ג'ו ביידן.
איסטפן, ירווד וסנדה הצטרפו לשירת Will You Love Me Tomorrow, אחד מלהיטיה הגדולים. קינג וטיילור חברו פו לשירת You've Got a Friend. קינג שרה גם I Believe in Loving You שכתבה עם דיוויד האל.
קינג רמזה לאחרונה שהיא תפרוש מהופעות. בינתיים, היא הופיעה באוסטרליה ומתכננת קונצרט לטובת נפגעי הפיצוץ במרתון של בוסטון. "בינתיים, אני מדי עסוקה כדי להרשות לעצמי לפרוש".
קרול קינג גדלה בברוקלין, ניו-יורק. את להיט הגדול הראשון Will You Love Me Tomorrow כתבה בגיל 17 עם בעלה דאז גרי גופין. השיר הגיע למקום הראשון בארה"ב בביצוע להקת השירלס. אלבומה המצליח ביותר הוא Tapestry, שיצא ב – 1971, אחד התקליטים הנמכרים ביותר במוסיקה., למעשה התקליט הנשי הראשון שהגיע למעמד "יהלום" – מכירות 10 מיליון אלבומים. בין השירים הבולטים בו: It's Too Late, I Feel the Earth Move, You've Got a Friend. זה היה האלבום הנשי הראשון שזכה בפרס הגראמי (שלוש קטגוריות) אובמה הזכיר בדבריו את התקליט הזה – "תקליט שהטביע את חותמה של קינג כאחת היוצרות-זמרות של אמריקה".
יותר מ-1,000 זמרים הקליטו שירים של קרול קינג, ביניהם הביטלס, שר, פיל קולינס, מרי ג'יי בליג', אריתה פרנקלין, ברברה סטרייסנד. ב-1990 התקבלו קרול ובעלה ל – Rock and Roll Hall of Fame.

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן