אליו וילפרנקה המחווה לצ'יק קוריאה צילום מרגלית חרסונסקי

אליו וילפרנקה – המחווה לצ'יק קוריאה

לוילפרנקה יש סגנון נגינה אטרקטיבי ומדבק. הוא וירטואוז אמיתי שמפגין פסנתרנות עמוסה, טכנית ממדרגה עליונה, נגינה חדה ורומנטית.

ג'אז חם "שמיים הפקות" מוזיאון ת"א
4.5/5

מה עוד אפשר לעשות עם פסנתר? אליו וילפרנקה,  פסנתרן ומלחין ג'אז קובני, הגיע לכאן לנגן צ'יק קוריאה. הוא היה בין חמשת הפסנתרנים שנבחרו ע"י קוריאה להופיע בפסטיבל הג'אז שנקרא על שמו. אייקון הג'אז שנפטר בפברואר 2021, שימש השראה  לוילפרנקה, שהתעמק במוזיקה של המאסטרו מנקודת מבט אפרו-קריבית מובהקת. "מכל המוזיקאים שאני מכיר, הוא הרשים אותי הכי הרבה. למדתי קומפוזיציה, ואני יודע מה זה להיות מלחין אמיתי – זה הצורך הזה שלנו להלחין, גם כשאנחנו מנגנים ומאלתרים". כך וילפרנקה.
כסטודנט למוזיקה קלאסית בהוואנה, קובה, וילפרנקה היה מוציא את כספי ארוחת הצהריים שלו על קלטות ריקות, כדי שיוכל להקליט מוזיקאי ג'אז מחו"ל. זו היתה הדרך היחידה שבה מוזיקאים צעירים בקובה יכלו לשמוע ג'אז. 

 וילפרנקה הוא פסנתרן עילוי שמתווסף לשורה של פסנתרנים קובניים, ששילבו מיומנות קלאסית וג'אז אמריקאי, ביניהם בבו ולדז, וגונזלו רובלקבהוילפרנקה, שנולד במחוז פינאר דל ריו שבמערב קובה, עבר הכשרה קלאסית בכלי הקשה ובקומפוזיציה ב-Instituto Superior de Arte בהוואנה. הרקע הקלאסי היווה בסיס למיומנותו כמאלתר.  בששת הקטעים שנוגנו, שלושה של קוריאה, שלושה מקוריים של וילפרנקה, נהנה הפסנתרן מאינטרקציה נפלאה עם הסקסופוניסט אורי גורביץ', שהתבסס בניו-יורק בעשור האחרון, המתופף זק אדלמן, בעל גראמי על ביצועי כלי הקשה באלבומו של טד נאש, יונתן לוי בבס – שנטמע  בסצינת הג'אז ביו יורק מאז 2006, ומנגן תכופות במועדוני הג'אז הידועים בעיר.

כשוילפרנקה מאלתר בפסנתר – זה הרבה מעבר לנגינה ולאלתור. יש לו סגנון נגינה אטרקטיבי ומדבק, וירטואוז מפגין פסנתרנות עמוסה, טכנית ממדרגה עליונה, נגינה חדה וגם מלאת רגש. הסגנון הזה נוצר מההשראה הגדולה שלקח מהגישה המופתית של קוריאה. וילפרנקה כמו קוריאה רואה בנגינה עצמה – יצירה.  בתחילת קטע הוא נשמע כמו פסנתרן בעל צליל ענוג ומלטף, שהולך ומטפס עד לקליד האחרון, עד שלפתע הוא מביא מטח בלתי צפוי, שנשמע כמו רעם ביום בהיר.
המופע נגע במצבי רוח משתנים, מחגיגי כמו הגרסה התוססת  ל – Spain ועד אינטרוספקטיבי כמו בסוויטת הג'אז המקורית שוילפרנקה כתב – Illustration of a transcendent heart  או San isidro. זוהי הבגרות היצירתית של הפסנתרן, שמתורגמת באצבעותיו הזריזות לפיוז'ן וירטואוזי בלתי צפוי ומרתק, בין מוזיקה לטינית, מוזיקה קלאסית וג'אז יצירתי.

  1.  Five Hundred Miles High – Corea
    2. Spain – Corea
    3. Illustration of a transcendent heart – Villafranca
    4. New Waltse – Corea
    5. San isidro – Villafranca
    6. Check Out Time – Villafranca

אליו וילפרנקה פסנתר (קובה/ ניו יורק), אורי גורביץ’ סקסופון וחליל (ניו יורק), יונתן לוי בס, זאק אדלמן תופים (ניו יורק)

צילומי סטילס: מרגלית חרסונסקי

אליו וילפרנקה הפרויקט האפרו קובני Five Hundred Miles High

אליו וילפרנקה הפרויקט האפרו קובני – Spain

אליו וילפרנקה הפרויקט האפרו קובני – New Waltse

אליו וילפרנקה הפרויקט האפרו קובני – San Isidro

אליו וילפרנקה הפרויקט האפרו קובני – Check Out Time 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן