אלישע בנאי ממשיך לרדוף אחרי החלומות

אלישע בנאי ממשיך לרדוף אחרי החלומות

אלישע בנאי ללא "השודדים" לא לבש מסיכה של שודד מזן אחר. זה אותו קול גולמי, שאינו מחפש להיות "יפה", אבל נשמע טבעי ולא משקר.

מילים ולחנים: אלישע בנאי למעט "זהרנו כמו כוכב" – מילים: אלישע בנאי, עומר ג'ו נווה הפקה מוזיקלית: ירדן אשכנזי – ממשיך לרדוף אחרי החלומות, איש זאב, אוהבים אותך עומר ג'ו נווה – שביל אופניים, זהרנו כמו כוכב
4.5/5

אלישע בנאי עושה רוק מלודי ישיר ונגיש כדי לספר על אהבותיו-אכזבותיו-געגועיו. חמישה שירים באי.פי. מתמקד בשאלות איך להיות מאושר, לחזור לאהבות נעורים, להיות נאהב. לפי "ממשיך לרדוף אחר החלומות", נוח לנו להישאר במקום שאנחנו נמצאים בו, ובכך אנחנו מפסידים הרבה דברים וביניהם גם את החלומות שלנו. אלישע בנאי מתכוון לאותם הדברים על רקע מצב נואש של חוסר שקט, הטקסט הפשוט מציג תחושת ניכור ורצון לברוח מתוך מצב של החמצה. לא ברור מה הם חלומותיו הלא מוגשמים, אבל בגדול החסר מתווה את יישותו,  הרדיפה מחוברת לשירה, מה שמחזיר לקלישאה שלהיות במקום של סבל ותסכול מניע את היצירה.

אלישע בנאי
ללא "השודדים" לא לבש מסיכה של שודד מזן אחר. זה אותו קול גולמי, שאינו מחפש להיות "יפה", אבל נשמע טבעי ולא משקר. המנגינה והקצב עולים על מסלול Radio Friendly, צליל בריט רוק מהודק, משהו מהאייטיז, עיבוד שמעבה בשכבת צלילים מאווררת אפקטיבית כנגד הביט הרוקיסטי. ה"קר לי" וה"ממשיך לרדוף אחרי החלומות" דווקא משיבים משב רוח חמים מצידו של ראש חבורת השודדים לשעבר. אגב – הקליפ מחבר בין השיר הזה ל"איש זאב" לכל מי שרוצה לקבל שתי הצגות מאותו רוקר בכרטיס אחד. גם כאן מביע את תסכוליו ופחדיו ברוקנרול לא טראומטי, אלא מתודלק פאן.
ב"שביל אופניים" בלדת הגעגועים לאהבה ישנה, לובשת טון אינטימי יותר, מרוכך יותר בצליל קלידים שמהדהד את תחושת העצב, והפעם השירה מוגעת בעצב רגיש שמשדר תוגת אמת, שנשמעת צער עמוק. מה שהיא סיפרה לו, מה שהיא הבטיחה. אז, ליד שביל האופניים. אלישע בנאי מתרפק על אהבת ילדות. מבקש אותה את אותה נשיקה כמו פעם בשדרה. היה אז גם לב שבור. נשיקה כזו שלא "נגמרת לעולם".
לפי הטון של בנאי – מבאס לדעת שכבר לא נדע אהבה כזו מהי. בנאי לא רק מתגעגע אלא מבכה את החוויה כמו מתוך מודעות שכמותה כבר לא תחזור. קול הצער, הרמוניית הגעגועים, הטון המדוכדך. הקצב שמעצים. זה נשמע Very Sad. כלומר: אין בעיה להשתתף בצער געגועיו וגם להתענג עליהם.

"זהרנו כמו כוכב" טוען מחדש באנרגיות כדי לבטא געגועים לאהבה – "למצוא עוד רגע מאושר שלא נגמר אף פעם" ולהדגיש כי "נשאר  מאוהב". פעם. אלישע מאמץ את מיתריו כדי לזעוק את ה"נשארתי מאוהב", ואחרי שיר כזה אין ספק שהרגש  צריך להגיע למי שהוא צריך להגיע ואף לחלחל.
אהבה היא הדרך אל האושר, והסיום – "אוהבים אותך" מעלה את אלישע על נתיב רוק מרכזי כדי לתאר מצב שעדיין לא פתר את החידה איך להיות מאושר, ומצד שני – הנתון המנחם – שאוהבים אותך, גם אם נשארת לבד. גם כאן מוזיקת הרוק חסרת פשרות, ישירה, מלודית, גרובית. ככה עושים רוקנ'רול בעברית.

אלישע בנאי ממשיך לרדוף אחרי החלומות

אלישע בנאי פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן