ביסאן אבו לבן אקס פקטור לאירוויזיון

אקס פקטור לאירוויזיון: ביסאן אבו לבן !

אנחנו כבר בשלב של  - מיצינו. די אודישונים. יותר עונש מעונג. אפשר כבר לסגור בסטה

3.5/5

אנחנו כבר בשלב של  – מיצינו. די אודישונים. יותר עונש מעונג.  כולה – אירוויזיון. לא פסגת אומנות המוסיקה. קיטש עם כל דבר, המתמודדים מאמינים כי זו הדרך להצלחה אומנותית. אז לידיעת כל המתמודדים – תרגיעו. לא תחרות חשובה, לא חשיפת חיים של קריירה. יותר מסחטת רייטינג טלוויזיונית שנפרשת על פני שלושה ערבים מייגעים בשבוע, כאילו שזה הבידור האולטימטיבי שעם ישראל חושק בו.
השופטים מקבלים שכר חבל"ז כדי לשרוד את המרתון. גם הם מתעייפים, לא סגורים על החלטות, נכנעים ללחץ חבריהם. מרגול, למשל, הפכה לקמפיינרית של מתמודדים, עושה קידום לזמרים כמ דניאל ממייב ששר "ממה את מפחדת" המוכר מאייל גולן ובניה ברבי. מירי מסיקה נכנעה בקלות יתר, למרות שהביצוע היה בינוני ורחוק מאוד מהמטרה האירוויזיונית.
מרגול גם אהבה את הגרוב של נטע אקסלסלי ההיפראקטיבית פעורת העיניים ששרה Don't You Worry של סטיבי וונדר בכוחניות, שגרמה לגפן בצדק כאב ראש. מבחינתה של מרגול זה היה אחלה גרוב. לא גרוב ולא כרוב, וכשעושים סטיבי וונדר – יש לתת לו את הכבוד. השופטים מכל מקום לא עשו – העבירו את הצעקנות האנרגתית הזו.
מישה סוחינין מדה וויס 2013 חזר בגרסת 2021 כמייקל רוז (השראת אקסל?) . הבחור מנסה לברוח מזהויות קודמות. גפן זיהה אותו כמתמודד שקפץ לבקשתו על סט תופים. את האודישן שלו – שיר מקור שנקרא Tornado – הוא הגדיר קופי פסט של מאט בלאמי מלהקת "מיוז". גפן גם הזכיר שמות עתירי תהילה ברוק כמו תום יורק וג'ף באקלי. מירי מסיקה אמרה בצדק שזו מחמאה גדולה. היא צדקה. יש עדיין הבדל בין השראה-השפעה וחיקוי. השפעה אינה פייק, מה שאומר שסוחינין-רוז הוא מועמד ראוי.
כמה זמרות מסלסלות צריכים בתחרות שנועדה לבחור זמרת/ זמר לאירוויזיון? לא די בסבן ספיר אחת שמשתתפת בתחרות? לאה מסיהיד בת 17.5 ניסתה גרסה על "נהיה בסדר" ששרה ספיר. אם דברתי על "מיצינו" – זו הדוגמא. גם אביב גפן חשב כמוני, אבל מסיקה גרמה לו להיכנע ולומר "כן". גפן התרכך גם במקרה של ענבר יוחננוף ששרה קאבר ל – levitating של דואה ליפה ונכנע למרגול, שגם  הפעם עשתה קמפיין לזמרת שהגרוב שלה לא מספיק שיכנע.
מי ששיכנעה יותר היתה ביסאן אבו לבן בת 18 מרמלה שהצליחה לחדש משהו בגרסה לשיר הכי מכוסה בכל הזמנים – Hallelujah של לאונרד כהן בגווני קול מופלאים ובשירה טהורה ממניירות. גם הנוכחות החיצונית שלה התחברה ל"חבילת" אירוויזיון מבטיחה.
לעומת זאת: הייתי מוותר על עוד "עומר אדם" בדמותו של בן צור מצפת ששר "לשוב הביתה" של ישי ריבו. גם הניסיון להכניס זמרת עבר כמו שלווה ברטי ששרה "Tu te reconnaîtras"  של אן מארי דויד שזיכה את לוקסמבורג בתחרות האירווזיון של 1973, נשמע מיושן, מלא פאתוס עד מביך. זה אפילו לא היה גימיק מקדם רייטינג  לתחרות, אלא אנכרוניזם בהתגלמותו.

מייקל רוז – טורנדו

  

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן