מיכאל בן דוד It's A Sin

אקס פקטור לאירוויזיון: שנהמר על מיכאל בן דוד?

התחרות הגיעה לשלב שבו להגיע לאירוויזיון זה סוג של התאבדות על הבמה.

4/5

שנהמר על מיכאל בן דוד? באודישן של "קרב הענקים" (לא מצאו כותרת מתוחכמת יותר אחרי "קרה הגלדיאטורים"?) הפיקו לו נאמבר אירוויזיוני מנצח, כמו כדי לרמוז לאן העסק מתקדם. בן דוד ששר נפלא It's A Sin של פט שופ בויז קיבל כוריאוגרפיה חבל"ז, פירוטכניקה אירוויזיונית, והוא השתמש בשיר להצגה הגדולה ביותר בפרק הזה. שום מתמודד לא נתן/ קיבל שאו כזה. חזאי הניצחונות באירוויונים כבר מזהים משהו. לא לשכוח גם שבן דוד הוא מייצג את הקהילה הגאה, שמבחינתה אירווויזיון הוא הפנינג מוסיקלי ממדרגה ראשונה. האם יש כאן מקדם?
השיר, ההפקה, הביצוע הוציאו קריאות התפעלות ממרגול וממסיקה. גפן הגדיר "זיוף אמיתי", ואם לפרשן אותו – אירוויזיון הוא סוג של שאו לא אמיתי, אבל כשאתה ברומא, תתנהג כרומאי.
מה זה אומר: בשלב הזה כבר לא בוחרים רק זמר אלא את הפקייג' של זמר-שיר-הופעה, כשהפנים הם למטרת התחרות.  אין לי מושג האם המשתתפים מונחים לפי הצירוף הזה על ידי ראשי קבוצותיהם או אם כבר בשלב הזה ההפקה רואה את קו הסיום ומסמנת מועמדים פוטנציאליים. הטיפול שקיבל בן דוד הוא של מי שמיועד להגיע לאיטליה!
שחר עדוי ללא ספק טוב יותר בקאברים כמו  Just The Way You are של בילי ג'ואל מאשר "חולם כמו יוסף" של חנן בן ארי עם כל הקסם שבו. אלישע נחמיאס לא יכול להגיע רחוק עם ביצוע רומנטי פשוט ומאופק ל"כל מה שיש לי" של נתן גושן. אפילו עילאי אלמקייס, זמר מעולה בזכות עצמו, לא יכול להרחיק לכת עם שיר של אייל גולן כשמדובר באירוויזיון, הגם שהביצוע שלו יכול היה לתת שיעור למבצע המקורי איך להגיש שיר כזה. כנ"ל שחר אדמוני שניסתה קאבר לא מוצלח ל"פסקול חיי" המוכר מעומר אדם. זה שלה שאסור לפספס בו בבחירות השירים.
מי כן באים בחשבון אחרי הפרק הזה: אלי חולי ששר Heathens של Twenty One Pilots  בצורה מאופקת ומסוגננת ובהפקה "ג'ימס בונדית" אפלה משהו, ודווקא בהתכנסות שלו פנימה היה משהו פחות "ישראלי" ויותר פופי אוניברסאלי ייחודי.
כנ"ל ליה נביפור המצוינת שהלכה על שיר תואם מטרה  כמו The Middle  של זד והגישה הופעת פופ מהוקצעת – גם היא מכוונת מטרה –  בביטחון, בכוונה או כמו שתיארה זאת נכון נטע ברזילי: היא שייכת לאנשים שנמצאים על הבמה ולא פוחדים להתאבד על השיר שהן מבצעים. אז כן: להגיע לאירוויזיון זה סוג של התאבדות על הבמה.

ממשיכים: מיכאל בן דוד, שחר עדוי,  אלי חולי, עילאי אלמקייס, שחר אדמוני, ליה נביפור

הדחה: אלישע נחמיאס, אגם אבוחצירה

מיכאל בן דוד –  It's A Sin

עילאי אלמקייס – נגעת לי בלב

 

אקס פקטור לאירווויזיון פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן