בארי גיב (Greenfields: The Gibb Brothers' Songbook (Vol. 1

בארי גיב (Greenfields: The Gibb Brothers' Songbook (Vol. 1

לשמוע שוב את השירים האלה, אפילו בהקשר שונה, משרת היטב את זכרם של האחים גיב

4/5

בי ג'יז פוראוור:  לאחר הסרט התיעודי המעולה של HBO "איך אתה יכול לתקן לב שבור", התחדשה ההתעניינות בבי-ג'יז והתמקדה ביציאת המחווה של האח בארי גיב, היחיד ששרד משלושת האחים, בפרויקט גרינפילדס – ספר השירים של האחים גיב חלק 1.  בארי משחזר את מיטב הלהיטים בהופעות אורח של ג'יי ביוקנן, ברנדי קריליל, שריל קרואו, טומי עמנואל, ג'ייסון איזבל, אליסון קראוס, מירנדה למברט, ליטל ביג טאון, אוליביה ניוטון-ג'ון, דולי פרטון, דייוויד רולינגס, קית 'אורבן וג'יליאן וולש.
ברוב המקרים, העיבודים נשארו נאמנים לתבנית המקורית של השירים כמו גם למהות האמוציונאלית של הביצועים ההם. ההרמוניות הווקאליות היו תמיד דומיננטיות בצליל של הבי ג'יז, אבל זה אינו העניין כאן.  נראה כי בארי  העדיף הפעם להעניק לאורחיו את הבמה המרכזית. חסרון ההרמוניות של שני האחים רובין ומוריס, שהלכו לעולמם, רק מגדיל את העצב שנמשך על אובדנם.
מה שגורם לתהות – איזו מטרה גרינפילדס אמור לשרת. זו אמנם תזכורת רעננה לשירים היפים של האחים, אבל יש מצב שהפרשנויות החדשות עלולות לגרוע מהאופן שבו שירים אלה נחקקו בתודעה הקולקטיבית. מצד שני, יש מצב להקשיב מחדש לביצועים מלפני 40 ו-50 שנה כאתגר מוסיקלי השוואתי, ואפילו ליהנות.
אגב, יש כאן כמה שירים פחות מוכרים כמו “Butterfly”, גם “Words of a Fool” ו“Rest Your Love on Me” המאפשרים לאמנים המשתתפים להטביע חותמתם עליהם.
בסך הכל גרינפילדס הוא מאמץ ראוי להערצה של האח בארי גיב. לשמוע שוב את השירים האלה, אפילו בהקשר שונה, משרת היטב את זכרם. נראה שכתזכורת עזו למוסיקה של האחים גיב, בעבר או בהווה, עדיין שווה הוקרה.

בארי גיב (Greenfields: The Gibb Brothers' Songbook (Vol. 1

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן