בלוז בשדרות? שעה מתל אביב ברכבת

/5

יש רכבת לשדרות? אה, The Blues Train? רעיון –  Railroads To Shderot. נאמר את זה ככה: מי שרוצה להגיע לפסטיבל הבלוז והבירה בשדרות בין ה-25-6 לחודש הזה, ימצא רכבת. קוראים לאירוע: "פסטיבל הבלוז והבירה הראשון בשדרות". נמצא תקציב לפתוח אותו לכל, חינם אין כסף.  יומיים שהעיר הדרומית תתעורר, כאשר רוח הבלוז של המיסיסיפי יגיע מן המדבר. היומרה לא פשוטה: אני מעיף מבט ברשימה ומוצא רק נציג אחד מהבלוז המקורי. שמו: Big A (שם מקורי: אנתוני שרוד) זמר וגיטריסט בללוז ממיסיסיפי, שיגיע לשדרות לשדרות בגפו, ויקבל כאן עזרה מנגנים מקומיים שילוו אותו. חוץ מזה – סלט ושאר ירקות ופירות. את הצליל של תזמורת רווב בניו אורלינס משחזרים אוחנה בראס בנד, Blind Orchestra תביא הדגמות מסצינת הבלוז של העיורים במיסיספי ב"בלוז של עיוורים", כשהנגנים מנגנים בכיסוי עיניים.
אם מגבלה פיזית אז – איתמר ופקידי הקבלה. תקשיבו ל – Pet Cripple. יש כאן סיפור:  לפני כמה שנים הגיע איתמר בק, בן 30  מחיפה, לראיון עבודה למשרת פקיד קבלה בבית מלון. בק, דובר אנגלית רהוטה ובעל תודעת שירות מפותחת, הרגיש מתאים לתפקיד, אבל האחראית על משאבי האנוש אמרה שאין סיכוי שיוכל לעבוד במקום מכיוון שהעבודה נעשית בעמידה.
בק, שנולד עם שיתוק מוחין ונעזר בקביים, אמנם לא קיבל את המשרה אבל הרוויח את השיר "פקיד קבלה בלוז", שבו הוא מתאר את המקרה בצורה הומוריסטית, ובו זמנית כנה וכואבת. השיר הזה מצטרף לשירי בלוז אחרים שכתב והלחין, ומספקים הצצה יוצאת דופן לחייו של נכה בישראל.
הרכבת לשדרות תוביל אתכם לנויה סול שמנסה לעשות את Black Bottom של מא רייני. אין לי מושג מי היא נויה סול. (נויה אביב במקור) , אבל כמו שהיא מבצעת את השיר של  רייני, חלוצת הבלוז – הגיע הזמן להכיר. צריך עוד משהו? הרכב הבלוז-רוק האינסטרומנטלי Electric Blue נשמע מבטיח בצליל האולד סקול שלו. הלילה או שני הלילות עוד ארוכים, כדי לא לקפח, נזכיר גם את שי צברי (סוג של בלוז), לייזר לוידלוייד פול בלומן, זמר, גיטריסט וכותב שירים ישראלי-אמריקאי. סגנונו מושפע מבלוז, גוספל וגרוב מטאל, ומשלב בלוז מסורתי עם מוזיקה יהודית וניגונים חסידיים. אורי רונן והפולק סטונרס, להקה שהוקמה במכללת ספיר, מושפעת מז’אנר הפולק רוק ששטף את ארה”ב בשנות ה-60 ומסצנת האינדי פולק שצוברת תאוצה ברחבי העולם בעשור האחרון.

ביג A

Electric Blue – Hungry For Your Love

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן