כותבי השיר התבססו על המקורות בלי שום סיבה ברורה. למשל – המושג "תשליך" המתבסס על הוא טקס תפילה יהודי לראש השנה במהלכו משליכים המתפללים באופן סמלי את חטאיהם למקור מים זורמים. מה הקשר לכאן? האם זו כוונת השיר? להתייחס לחטאים? לדברים אחרים שמציקים? התוספת של מטפורה כמו "המלך שוב עירום רוקד באפלה" ו"למלך אין כבר מה ללבוש" לא מסייעת להבנת הכוונה של מי שמציעה לו "להשליך". מה בדיוק הבעיה שלו? למה הוא מחפש תשובות? מה עליו לכתוב "על הדפים"? לא ברור גם השימוש ב"לך לך" שבמקורות מתייחס לציווי האלוהי לאברהם ללכת לארץ כנען.
לא בטוח שלבן צור יש תשובות . הוא משקיע מאמץ רגשי רב בטון דרמטי נוגה שבין יאוש לתקווה שאומר, שהוא מן הסתם מודע ללב בעייתו. העיבוד מניע את שירתו של בן צור בנתיב בין פולק אקוסטי מלודי לנגיעות יפות של גיטרות חשמליות. שירתו טעונה בדאגת מצוקה, שמעידה על הזדהות ששיאה בזעקה בסוף השיר שמסתנכרנת יפה עם סולו חשמלית
נראה שלבן צור יש יותר תובנות מהמאזין באשר למהות כאבו, כי הביצוע מעיד על הזדהות תחושתית גבוהה.
בן צור תשליך בימוי ותסריט: איקו כהן צלם ראשי ועורך: טל בן שמעון
תשליך לים תשליך הכל / בסוף זה רק אתה לבד / בלי משחקים של צל ואור
אתה עוד מחפש אותך / המלך שוב עירום רוקד באפלה
תשליך בלי לצייר קווים / כי אין מסתור לעקבות
תכתוב הכל על הדפים / תפסיק כבר לחפש תשובות
רגעים יפים דולקים על אש קטנה
לך לך ואל תדאג אנלא בוכה / גם אחכה לך לילות
השארתי אור במדרגות שלא נכבה / סדקים בחול אחרי הסערה
תחזור בחזרה
כל רגע מטייל בראש / מחשבות עם טעמי לוואי / למלך אין כבר מה ללבוש
כשהאמת כל כך קרה / הולך בסמטאות בעיר האסורה
לך לך ואל תדאג אנלא בוכה / גם אחכה לך לילות / השארתי אור במדרגות שלא נכבה
סדקים בחול אחרי הסערה / תחזור בחזרה
תשליך לים תשליך הכל תשליך את כל מה שנותר בסוף זה רק אתה מולו שותק ולא אומר דבר