ברי סחרוף בואי הביתה צילום מרגלית חרסונסקי

ברי סחרוף בואי הביתה

זה הפן ה"מינימאל קומפקטי" שבסחרוף שמקבל עוצמה מוסיקלית שכולה הצד האפל והחידתי שבו.

ינואר 2022
4.5/5

כמה הביצוע למטה מרענן את השיר, מעניק לו חמצן חדש למרות אקוסטיותו. במקור 5:37 דקות מתוך "חם על הירח" מאלבומו השלישי של ברי סחרוף שיצא  בסוף דצמבר 1995 בחברת התקליטים נענע דיסק בהפקת ניצן זעירא. הוא נחשב מיינסטרים בהשוואה לאלבומי הקודם "סימנים של חולשה", ואמנם הוא הוליד לא מעט שירים radio friendly, שברבות השנים ייצבו חזק את הקריירה של ברי. במקורו ניהל אותו אומנותית  דן תורן, הפקה ותופים של עודד פרח מלהקת רעש, חיים לרוז על הבס, אורן לוטנברג בגיטרות, זהר פרסקו בכלי הקשה.
אני מקשיב לשיר  בביצוע החדש שהוקלט בבית אבי חי (עומרי מור – פסנתר, איתמר דוארי – כלי הקשה, גלעד אברו – קונטרבס) וחוזר הביתה אל קווי המתאר הייחודיים של סחרוף בשיר שאומר במעט מילים כל כך הרבה על שיבה הביתה. אלה הקונוטציות  שהוא מפנה למישהי בחשיבה על שיבה הביתה.  יש כאן  ביטוי לשגרת בית של חמימות בֵּיתִית וְעוֹד דְּבָרִים שבצורה זו או אחרת אומרים בית. אתם יכולים להציע פרשנות כיד הדמיון הטובה: הוא שר לקרובה (ילדה, אחות)  שלו ומעלה זיכרונות צחייה – לגמןר שיעורים, ללבוש מדים האוכל שמוכן.
השורה "ואולי היה זה חלום" כמו מנותקת מהשיר, נעה במציאות מקבילה שאינה מתחברת.  מה קרה? מה בדיוק היה חלום, ואיך זמן צווי עתידי ("בואי") מתחבר עם זמן עבר – "ואולי היה זה חלום". זרם תודעה שנע באפיק אחד ומתפצל.
המנגינה והקצב הם שהעניקו לשיר זרימה שאינה מתפצלת אלא יוצרת את התחושה שחלקי השיר הקצר מאוחדים בהלך רוחו של היוצר, במה שעבר לו בראש כשהלחין את השיר.  זה הפן ה"מינימאל קומפקטי" שבסחרוף שמקבל עוצמה מוסיקלית שכולה ל הצד האפל והחידתי שבו. הגרסה האקוסטית מרוככת יותר מאשר הביצוע המקורי הדרמטי, מחזירה את השיר למסלול חדש ומענג. מכל מקום: טוב לגלות אותו מחדש.

ברי סחרוף – חם על הירח

ברי סחרוף בואי הביתה איתמר דוארי: כלי הקשה עומרי מור: פסנתר גלעד אברו: קונטרבס ברי סחרוף: גיטרה אקוסטית, שירה

בואי הביתה נצא אל הבוסתן
בואי הביתה לשבת מול הים
בואי הביתה בשפתיים אדומות
בואי הביתה לקטוף את הפירות
ואולי היה זה רק חלום
בואי הביתה ללבוש את המדים
בואי הביתה לגמור ת' שיעורים
בואי הביתה האוכל כבר מוכן
בואי הביתה לאן תלכי לאן
ואולי היה זה רק חלום

share

2 אהבו את זה

share

2 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן