ג'טרו טאל - Aqualung

ג'טרו טאל – Aqualung

אבן פינה בקאנון הפרוג-רוק המתהווה

האלבומים הגדולים
4.5/5

Aqualung הוא אלבום האולפנים הרביעי של להקת הרוק ג'טרו טאל, שיצא בשנת 1971. הוא נחשב אלבום קונספט המציג נושא מרכזי – "ההבחנה בין דת לאלוהים". הלהקה טענה שלא היתה שום כוונה לעשות אלבום קונספט, וכי רק לשירים בודדים יש נושא מאחד של הרהורים על דת ואמונה. איאן אנדרסון טען בעקביות שאקוואלאנג אינו "אלבום קונספט". בראיון שנערך איתו ב שנת 2005, אמר אנדרסון: "תמיד אמרתי שזה אינו אלבום קונספט; זהו רק אלבום של שירים מגוונים בתזמורים ובעוצמות מגוונים, בו שלושה או ארבעה שירים הם סוג היצירות המרכזיות לאלבום, אך אינן אותו לאלבום קונספט. כשמדובר בכתיבת האלבום הבא, Thick as a Brick, כבר היינו תחת הדימו שיצרה התקורת ואמרנו לעצמנו – עכשיו נראה לכם מהו אלבום קונספט. היה בזה סוג של זיוף לטובת ז'אנר אלבומי הקונספט. … אבל אקוואלאנג עצמה, לטעמי, מעולם לא היה אלבום קונספט. רק קבוצה של שירים.
המוסיקה הפתיעה במיזוגים של רוק, צלילים מהמסורת הקלטית, רנסנס, בעיבודים בלא קונבנציונאליים, בשילוב המפתיע של חליל הצד, שנגינתו ע"י איאן אנדרסון היתה הסמל המסחרי של החבורה, במיוחד האופן שבה ניגן – על רגל אחת תוך קריצה לקהל.
זהו אחד האלבומים המתוחכמים היחידים ברוק המתקדם שהגיעו למיליוני מאזינים. ההצלחה של Aqualung סימנה נקודת מפנה בקריירה של הלהקה.האלבום שהוקלט באולפני איילנד רקורדס בלונדון, זה היה האלבום הראשון של ג'ון אוון (John Evan) כחבר במשרה מלאה, הראשון עם הבסיסט החדש ג'פרי האמונד, ואלבום אחרון עם קליב בונקר בתופים. האלבום כולל חומר אקוסטי יותר מהאלבומים הקודמים של הלהקה. חלק מההשראה תצלומים של של חסרי בית על גדת התמזה שצולמו על ידי ג'ני, אשתו של הזמר-יוצר איאן אנדרסון.
אחד התצלומים שימש בסיס  לעטיפה השעוצבה ע"י ברטון סילברמן, ציור בצבעיי מים המציג דיוקן הומלס  ארוך שיער ומזוקן בבגדים עלובים.
אקוואלאנג זכה לביקורות מעורבות מצד מבקרי המוזיקה. מבקר ה"רולינג סטון", שיבח את המוזיקליות של האלבום וכינה אותו "רציני ואינטליגנטי", אם כי הוא חש כי רצינות האלבום "מערערת" על איכותו.
מגזין "סאונדס" גרס כי "הטעם והמגוון" שלה הפכו אותה ליצירה הטובה ביותר של הלהקה. ביקורת אחרת סיכמה את היחס של אנדרסון לדת והתנהגות אנושית כאחד כמשעמם ויומרני. הביקורות המשבחות ציינו כי האלבום הוא אבן פינה בקאנון הפרוג-רוק המתהווה אבל עומד לגמרי בזכות עצמו כאלבום רוק גדול.
אקוואלאנג הוא האלבום הנמכר ביותר של ג'טרו טאל – יותר משבעה מיליון יחידות ברחבי העולם. האלבום הוליד שני סינגלים, "Hymn 43" ו – Locomotive Breath.

ג'טרו טאל – Aqualung

על הופעת ג'טרו טאל בשוני בנימיינה אוגוסט 2010

1. Aqualung
  2. Cross Eyed Mary
  3. Cheap Day Return
  4. Mother Goose
  5. Wond'Ring Aloud
  6. Up To Me
  7. My God
  8. Hymn 43
  9. Slipstream
  10. Locomotive Breath
  11. Wind Up
12. Lick Your Fingers Clean
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן