דיוויד גילמור מפינק פלויד סינגל ואלבום חדש

דיוויד גילמור מפינק פלויד סינגל ואלבום חדש

הגיטריסט (הנפלא) וסולן הפינק פלויד, משתף בשיר ראשון - The Pipers Call מתוך אלבום חדש - Luck And Strange,

4.5/5

דיוויד גילמור, הגיטריסט (הנפלא) וסולן הפינק פלויד, משתף בשיר ראשון – The Pipers Call מתוך אלבום חדש – Luck And Strange, שיצא בתחילת ספטמבר. זהו אלבום הסולו החמישי שלו והראשון מזה 9 שנים. "השיר נכתב מנקודת המבט של להיות מבוגר יותר, בקשר של מוות", אומר גילמור. "בילינו המון זמן במהלך ואחרי הקורונה בדיבור ובחשיבה על הנושא".
"הדרך לגיהנום רצופה בזהב, יגידו לך/כל הדברים שאתה לא צריך, הם ימכרו לך… הגנב, הוא יחליף את נשמתך בטובות.. ההבטחה לנעורים נצחיים. שקר התהילה.  חיה את היום".
ב"נעורים נצחיים" – אתה חושב על 78 שנותיו של גילמור על הפלנטה הזו, ועדיין כמה "צעירה" הנגינה שלו בגיטרה. גם הקול שלו, שכבש אותי תמיד, עדיין מקרין חום שאפשר לחוות רק ממעט מאוד זמרים.
Luck And Strange הופק על ידי דייוויד וצ'רלי אנדרו,  ורוב השירים הולחנו למילים של  פולי סמסון, שותפתו ארוכת השנים של גילמור ואשתו. בנוסף לשמונה שיירם חדשם יש גרסה ל – "Between Two Points" של האחים מונטגולפייר.
הסרטון, בבימויו של הקולנוען גאווין אלדר, צולם במהלך יצירת האלבום ב-Ely Cathedral, באולפן הסירות בביתו של גילמור באסטוריה, בברייטון ובלונדון  יחד עם המפיק השותף צ'רלי אנדרו, פולי סמסון, רומני וגבריאל גילמור. בין הנגנים המתופף הנודע סטיב גאד, הבסיסט גאי פראט. באלבום הופעה מפתיעה של נגן המקלדת המנוח של פינק פלויד ריצ'רד רייט שהוקלטה ב-2007 בג'אם באסם בביתו של דיוויד.
"The Piper's Call" הוא התייחסות ברורה לאלבום הבכורה האגדי של פינק פלויד The Piper at the Gates of Dawn, בו סיד בארט המנוח הפך אנדרטה לנצח. המילים כמו באלבום ההוא , שנכתבו שוב על ידי אשתו של גילמור, פולי סמסון , הן מסתוריות ואוניברסליות.
מוזיקלית השיר מתחיל בצורה מאוד רגועה ורגועה – כיאה לגילמור המאוזן אבל, בחצי השני של הרצועה אנו שומעים גם את הגיטרה החשמלית הייחודית של המאסטרו – ובסיומו סולו מבוצע היטב. בקיצור, יש למה לחכות.

דיוויד גילמור מפינק פלויד סינגל ואלבום חדש – The Pipers Call 

Take these birds everlastingCan't undo that voodoo that you doAnd the knots that we fastenWill not work themselves loose
Whatever it takesSteer clear of the snakes
The road to hell is paved with gold, they'll tell youAll the things that you don't need, they'll sell youYour conscience uncontrolledAnd beauty to behold
The promise of eternal youthThe spoils of fame, a carpe diem attitudeThe flames are high, the piper's call, contagiousA fixer who will numb your pain, and strangenessThe wheels are hot, the hangover outrageousThe stealer, he will trade your soul for favours
But you'll reap what you sowAs I found long ago
The promise of eternal youthThe spoils of fame, a carpe diem attitude
share

4 אהבו את זה

share

4 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן