אמיק גוארה הפסטיבל הלטיני 2024

הכל לטיני – צלילים מהפסטיבל הלטיני

קבלו מעט מהתערובת בפסטיבל המוסיקה הלטינית שנערך באולמות מוזיאון תל אביב במרץ 2024.

/5

המונח "מוזיקה לטינית", מקורו בארצות הברית, בשל השפעת התרבות ההיספנית והלטינית האמריקאית. מוזיקה לטינו-אמריקאית היא מוזיקה שמקורה באמריקה הלטינית, באותן ארצות שהיו ברובן תחת שלטון קולוניאלי ספרדי או פורטוגזי, וכמו כן במהגרים היספנים שה שתקעו בארצות הברית. ברוב המקרים שפת השירים תהיה ספרדית על ניביה או פורטוגזית.
ניתן לחלק את המוזיקה הלטינית לכמה סגנונות מוזיקליים: מוזיקה אנדית – מאזורי מערב דרום אמריקה (פרו, בוליביה, אקוודור, צ'ילה, ונצואלה, ארגנטינה, קולומביה) מוזיקה מרכז אמריקאית – (אל סלוודור, ניקרגואה, פנמה, קוסטה ריקה, מקסיקו, הונדורס, גואטמלה) מוזיקה קאריבית – (קובה, פוארטו ריקו, הרפובליקה הדומיניקנית) מוזיקה ברזילאית.
השבוע קיבלנו מעט מהתערובת הזו בפסטיבל המוסיקה הלטינית שנערך באולמות מוזיאון תל אביב.

אמיק גואה Amik Guerraיליד הוואנה, אחד מהחצוצרנים הקובנים הנחשבים של ימינו,  מציג את הכלי אשר נמצאת בלב הז'אנר המוזיקלי של מוזיקת בואנה ויסטה וחורג מעבר לתרומות המלודיות שלה. החצוצרה אינה רק כלי שמעצב את הסגנון; היא מספרת סיפורים, מביעה רגשות וגם כוח מניע מאחורי המקצבים והמנגינות המדבקות שכבשו את הקהל ברחבי העולם.

 Amik Guerra – Yanna Esperanza Mirabal & The Latin Power Band (קובה)

הזמרת מריה דה בארוס, שהופיעה יחד עם ה"דיוווה היחפה" סזריה אבורה,  והתחנכה על המוסיקה שלה, שרה מחווה לסנדקית שלה. את קולה החם והאקזוטי היא מתבלת בתבלינים לטיניים, פורטוגזים ואפריקאים, במקצבי ה Morna ופעימות Coladeira

האקורדיוניסט והבנדאוניסט מריו סטפנו פיטרודרצ'י לוקח  למסע מרומא לבואנוס איירס בלהיטים של טנגו כמו ה Libertango , וה-Le Grand Tango של פיאצולה לצד להיטי הקולנוע האיטלקי נינו רוטה ואניו מוריקונה – והכל בקצב הטנגו החושני עם שני רקדנים ווירטואוזיים.

האנסמבל לפולקלור לטינו-אמריקאי, בניהולו המוסיקאלי של דר' נתן פורמנסקי מגיש מוסיקה ממיטב הרפרטואר  הפולקלורי של המוסיקה הלטינית, ארגנטינה וארצות האנדים עם כלים לטינו-אמריקאים מקוריים.

שורול'ה, אנסמבל השורו הישראלי (שוֹרוּ (בפורטוגזית: Choro, בכי או שוריניו (בכי קטן) הוא ז'אנר מוזיקלי פופולרי ברזילאי) המורכב מחמישה מוזיקאים ישראלים וברזילאים מנגן מקבץ אינסטרומנטלי   של מוזיקת שורו מסורתית עם השפעות ישראליות ומזרח תיכוניות.

ז'וקה פרפיניאן בכלי הקשה ושירה ומרסלו נמי בגיטרה – דואט בין שני מוסיקאים ישראלים ממוצא ברזילאי – מפגן נגינה אקלקטי וירטואוזי , ששורשיו נטועים בברזיל ובישראל במוסיקה מקורית שלהם.

>

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן