המקום שבו פואטיקה ומוסיקה נפגשים. הראל ליסמן נמצא בו. הכותב מנסה תאוריה שאומרת – לפני שאתה צולל לעומקו של עניין, קח מרחק מסוים – עצור כדי לבחון ולהרגיש "לעמוד בפיתוי עוד קצת למתוח תגבול/ עוד קצת", או במילים פשוטות – עדיפה שליטה עצמית לפני שאתה נגרר לעומק העניין. רצוי ליצור מרחק בינך לבין הפיתוי, שהרי המוח שלך מגיב לסיפוק מיידי.
המוסיקה מכילה את התובנה ומוסיפה את הממד הרגשי לשכלי. קצב בס מעלה את השיר על מסלול ענוג, טעון בתחושה של כוונת אמת שמתחזקת ב"לא לצלול" – מעבר עוצמתי יפהפה. הליריקה נעטפת בהרמוניה המייצרת מתיקות נוגה. צליל החצוצרה ברקע מוסיף צבע חיוני להוויה המוזיקלית בה נמצא ליסמן, שמצליח להפוך אותה לליריקה מוסיקלית צרופה.
הראל ליסמן לא לגעת
קודם לחקור, להביט, להבין
לראות את הכל
איפה מתעגל, מתפתל, מסתלסל
הפרח – לגבעול
רוצה לעצור, להכיר, להרגיש
איך זה בנוי לשים את הידיים – לעמוד בפיתוי עוד קצת
למתוח תגבול/ עוד קצת
לא לצלול מדי לעומק לא לגעת בפנים
עוד לא לצלול מדי לעומק, לא
לא לצלול מדי לעומק לא לגעת בפנים
עוד לא לצלול
עוד לא