סם סמית', הזמר הבריטי המצליח של השנה, הזמר של שיר הנושא שילווה את סרט ג'יימס בונד הקרוב – Spectre, מעלה מחדש את הסקרנות שקיימת לגבי המוסיקה של סרטי שירי הנושא של סרטי הסוכן החשאי 007 שהפכו מעין ז'אנר בפני עצמו, רבים מ-24 הסרטים, מאז "ד"ר נו" של 1962 נשכחו, אחרים נחשבים לקלאסיקה.
האוריינטציה להשתמש בזמרים כוכבים החלה מהסרט השני של הסדרה – "מרוסיה באהבה". הזמר מט מונרו ששר את שיר הנושא, החל במסורת של זמרים מוכרים המבצעים את שירי הנושא של 007, זמרת כמו שירלי באסי, שהפכה כוכבת בזכות "גולדפינגר", "יהלומים לנצח", ננסי סינטרה עם שיר הנושא של "אתה חי רק פעמיים", להקת "כנפיים" עם פול מקרטני בשיר הנושא של "חיה ותן למות" משנך 1973, קרלי סיימון בשיר – Nobody Does it Better , מהסרט "המרגל שאהב אותי".
גם הרכבי רוק שותפו בשיר בונד: "דוראן דוראן" קיבלה את השיר מתוך A View to a Kill ("רצח בעיניים") גרבייג' את שיר הנושא של World Is Not Enough משנת 1999 , אבל מעט מאלה זכו לחיי נצח בזיכרון הקולקטיבי כמו Skyfall של אדל, שהצליחה לחזור במעין מוסיקת רטרו למוסיקה של שירי הנושא בסגנון ג'ון בארי, אשר היה שותף לכתיבת רוב שירי הנושא של בונד כולל The Living Daylights – "באזור מסוכן" הסרט ה-15 בסדרה בביצוע להקת A-Ha הנורבגית. המוסיקה של ג'ון בארי הצטיינה בעיבודים תזמורתיים מצוינים, שהפכו לצליל המזוהה עם סדרת הסרטים. המוסיקה ל – Skyfall, למרות שלא נכתבה ע"י ג'ון בארי – נכתבה לפי סגנונו, המזוהה כז'אנר בריטי.