כמה מכירים את Vampire Weekend, להקה שהוקמה ב-2006 בניו-יורק? אם לא, מומלץ לחפש גם את Father of the Bride שיצא ב-2019. שעורי בית טובים לפני האזנה ל- Only God Was Above Us, אלבום שמשתמש בעיר ניו יורק לפני 11 בספטמבר כמסגרת לעשרה שירים ועמוסים במחשבות וברמזים העמוקים כמו רכבות תחתיות וגורדי שחקים, תוך שילוב זיכרונות מימי לימודים ומימים של עוני ושגשוג עם שמחה מפתיעה.
מהלהקות השאפתניות שצמחו מניו יורק בתחילת שנות ה-2000, Vampire Weekend הן אחת הבודדות שזכו לרלוונטיות ועניין בלתי פוסקים בחומרים החדשים שלהן בעשורים שחלפו מאז. אף פעם לא נכנעו או נכנעו לאזורי הנוחות של שחזור ההצלחה המוקדמת שלהם, כל תקליט שהגיע בעקבות אלבום הבכורה שלהם ב-2008, שמר על אלמנט של חדשנות,.
"Only God Was Bove Us" – אלבומם הראשון מזה כמעט חמש שנים ורק השני שלהם בעשור האחרון – מוצא אותם מביאים את אילן היוחסין המוזיקלי העצום שלהם כדי ליצור צליל שהם נגעו בו בעבר אך מעולם לא חקרו כל כך ביסודיות. .
הצליל הזה הוא מיזוג יוצא דופן של צליל בארוקי ואנרגיה פאנקית שמוצגת בשיר כמו "Ice Cream Piano". רביעיית מיתרים גיטרות מעוותות צליל. כך לאורך האלבום, לעתים קרובות מתנגנים בו זמנית אלמנטים כל כך שונים זה מזה. הלהקה הפכה יותר ויותר לכלי של הזמר-יוצר-גיטריסט עזרא קניג (במיוחד מאז שהמייסד-שותף Rostam Batmanglij עזב ב-2016), והשירים כולם בנויים סביב המנגינות שלו וקולו הנוגה שלעיתים מתעתעת בקשר שלו עם תוכן השירים. מקצבי הפופ המטורללים וקולו העדין , השירים הנגישים מול כתיבת השירים הנוקבת והחמקמקה יותר שלו. הבלדה המאופקת ‘Capricorn’ , היא ללא ספק אחד השירים הגדולים ביותר שלהם עד כה.
הרצועה האחרונה ‘Hope’ מסמנת סיום נוקב לאלבום מלא בפטליזם. קניג מפרט אמיתות מודרניות מדכאות – "הנביא איננו אבל אנחנו עדיין כאן/הנבואה שלו לא הייתה כנה" זוהי רצועה רחבת ידיים של כמעט שמונה דקות שמדברת על חוסר שליטה שחלחלה לתרבות בשנים האחרונות. וגם: "כולנו הבנים והבנות / של ערפדים שמצצו את צוואר העולם הישן".
ומפייר ויקנד Only God Was Above Us Vampire Weekend – Classical
Vampire Weekend – Capricorn