ירדנה ארזי שהשמש תעבור עלי

ירדנה ארזי שהשמש תעבור עלי

שיריו של יורם טהרלב ממוקמים עמוק בליבת הזמר הישראלי של שנות המדינה. מאות השירים שכתב, מהלכים מקצה הארץ ועד קצה. הם בבואה מזומרת של הווי הולך ומשתנה המתועד ומונצח בזכותם

מילים: יורם טהרלב לחן: חנן יובל
4.5/5

לשמוע את ירדנה ארזי שרה את השיר הזה ב-2023, כאשר הרחובות בוערים, זה לעג לרש.  היא שרה: "ואם אשוב אל זאת הארץ/ ואם אפסע שוב בדרכים/ האם כקדם יכירוני/ האנשים והפרחים"? 
שיריו של יורם טהר לב ממוקמים עמוק בליבת הזמר הישראלי של שנות המדינה. מאות השירים שכתב, מהלכים מקצה הארץ ועד קצה. הם בבואה מזומרת של הווי הולך ומשתנה המתועד ומונצח בזכותם. בין שיריו מצויים פנינים ליריים ושירי געגועים לימים אחרים, שירים המביעים תקוות ומשאלות לב של רבים מבני דורו.
זהו שיר ישראלי  שהוא גם שיח אישי בין האדם לבין נוף מולדתו וגם תפילה לאלוהיו.  ירדנה שרה: "ומוכרחה אני לנגוע בעשבים, באדמה". בעיתות סוערות ובעונות משבר תרים אחר עוגנים שיחברו אותנו אל עצמנו. יש מי שימצא את התשובה בנשיאת עיניו לשמיים בתחינה, ויש מי שתושיט ידה אל האדמה משיבת הנפש. טהרלב מדבר על הארץ הטובה הזו. מילים אלו הן שורשיות ובו בזמן גם מתחדשות, כי אנחנו מבקשים לעצמנו. מי ייתן ובשנה הזו תעבור השמש מעלינו בברכה לשנה טובה.
יורם טהרלב מספר: "אחרי מלחמת ששת הימים קמה בארצות הברית "להקה צבאית", שהשתייכה לכנסייה נוצרית בדנוור קולוראדו. הם היו מגיעים לישראל פעם בשנה, וכשהם לבושים במדי צה"ל היו מופיעים (במשך שבועיים) בבסיסי צה"ל. הערצתם לישראל ולצה"ל גרמה לכך שעל הכנסייה שלהם בארה"ב הם לא קבעו צלב! בראשית שנות השמונים הוזמנתי יחד עם הבמאי שי לביא, לעבוד עם הלהקה על תכנית חדשה לקראת הופעתם בארץ. אחת מחברות הלהקה ביקשה ממני שאכתוב לה שיר מיוחד שיתאר את הגעגועים שלה לארץ, הממלאים (באמת!) את כל חייה. וזה השיר שכתבתי. לימים באה אלי הביתה ירדנה ארזי עם המפיק שלה גברי מזור וחיפשו שירים ישנים. נתתי להם את השיר הזה, והם נסעו אתו ממני לחנן יובל והוא הלחין אותו מיד במקום והשיר הפך ללהיט גדול"

השירים של יורם טהרלב

ירדנה ארזי שהשמש תעבור עלי

ישנם ימים ללא מרגוע/ בם לא אמצא לי נחמה
ומוכרחה אני לנגוע/ בעשבים, באדמה
לפסוע באותה הדרך/ בתוך פריחת הכרכומים
ולהיות כל כך אחרת/ ולפרוח ערב הגשמים.

רק תפילה אשא/ הוי אלי, אלי/ שהשמש תעבור עלי
ותראה לי שוב את משעולי/ הוי אלי, אלי
רק תפילה אשא/ שהשמש תעבור עלי
ותיקח אותי אל המסע.

ואם אשוב אל זאת הארץ/ ואם אפסע שוב בדרכים
האם כקדם יכירוני/ האנשים והפרחים.

רק תפילה אשא…

האם אמצא את כל היופי/האהבה הנושנה
אשר היתה שם כשעזבתי/ עת אהבתי פעם ראשונה.

share

3 אהבו את זה

share

3 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן