מאיר אריאל שר זוהר ארגוב

מאיר אריאל שר זוהר ארגוב

"כבר עברו השנים" הוא הקאבר היחיד שמאיר אריאל שר בהופעותיו

מילים ולחן: אביהו מדינה הפקה וסרטון – עידן טולדנו
/5

אביהו מדינה כתב את תסריט הקריסה הנורא של זוהר ארגוב. "כל עולמי חשך עליי", הוא שר, ארבע שנים בלבד לפני שהבין סופית, בגיל 32 בלבד, שטוב לו מותו מחייו.‍  "כבר עברו השנים", שכתב והלחין אביהו מדינה התפרסם באלבומו של זוהר ארגוב "נכון לעכשיו" בשנת 1982.

את השיר אהב לא אחר מאשר הזמר והיוצר מאיר אריאל, שבימים אלה 25 שנה למותו. לא  להאמין, אריאל נהג לשיר את השיר בקביעות בהופעותיו. למעשה היה זה הקאבר היחיד ששר שלא הוא כתב, הלחין או תרגם. אריאל נתן לשיר פרשנות אישית, טרובדורית ואותנטית. אריאל אף נפגש עם אביהו מדינה לצורך שיעורי פיתוח קול וסלסול, אך עד מהרה הבין שאין בכך צורך, כסינגר סונגרייטר לכל דבר הספיקה הכנות והאותנטיות על מנת להגיש אותו בדרכו. כך הוא תיאר בהופעות בהקדמתו לשיר:

"לפני שנים התאהבתי בשירו של אביהו מדינה "כבר עברו השנים" כפי שבוצע ע"י זוהר ארגוב, שמסמל בשבילי תמצית של שיר כאב שכתבתי פעם. לא רק שאני אוהב את השיר, אני אוהב את הזמר שביצע אותו לראשונה, אני חושב שהוא אחד מגדולי הזמר העברי של כל הזמנים – זוהר ארגוב. זה בלי קשר למוצאי הסלאבי, אבל אולי עם קשר לאפרו שאני לובש על הראש…רק אני לא זוהר, אני רק מאיר".

המוזיקאי והמפיק המוזיקלי עידן טולדנו, מייסד וסולן להקת המחווה לאריאל "דלתות נפתחות מעצמן", עוסק מזה שנים רבות ביצירתו של מאיר אריאל ובחיבור בין תרבויות באמצעות מוזיקה. באמצעים טכנולוגיים הוא בודד את קולו של אריאל ו"הלביש" עליו עיבוד חדש. העיבוד המוזיקלי מחבר בין אלמנטים ממזרח ומערב ומלווה בקליפ וידיאו אף הוא פרי יצירתו של טולדנו.

זוהר ארגוב כבר עברו השנים

מאיר אריאל שר זוהר ארגוב – "כבר עברו השנים"

 

מאיר אריאל פייסבוק

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן