3 חוה אלברשטיין שלומי שבן

שלומי שבן מארח את חוה אלברשטיין

4/5

"אפילו מחיאת כף לא קיבלנו", אומר שלומי שבן לחוה אלברשטיין בתום חצי שעה של שירים וראיון בהיכל התרבות הריק במסגרת "חי בגימל – שלומי שבן מארח".  עוד לפני זמן קורונה הם הופיעו במופע פסנתר מהמצליחים בדרך  של שניהם. הפעם – מפגש ללא קהל, הופעת סלון מול 2700 כסאות ריקים. חמישה שירים בסך הכל. שיחה נינוחה בינו ובינה ביניהם.
דוד אבידן כתב: "אבידן דוד גוזר על עצמו שכחה/ ונזכר בעצמו מחדש בעוד אלפים שנה" חוה אתגרה את עצמה בלחן לשיר הזה. הלחן מיוחד. המילים נשארו קצת בצד.  חוה הפוסט מודרנית פתחה את המפגש האינטימי בשיר הזה.
ב"סולווג" של דפנה אילת זוהי חוה המזוהה עדיין עם הרפרטואר ה"קלאסי" העממי שלה. שיר על על פר שלא התפתה גם לחיזורן של נסיכות ותמיד שב אל זוגתו קטנת הקומה. יש שירים שקשורים לחוה בעבותות. כזהו "סולווג".
אנפלאגדית לחלוטין, קברטית ותיאטרלית, קרובה מאוד למילים, ממוקדת בצלילי הפסנתר ה"חכמים" והנוכחים של שבן, שמעניקים לה זווית קצת אחרת.שלומי שבן מנגן מאוד מודגש, מוסיף ממד בעיבודים לביצועים של חוה.
תובנות שלה: "כשאני שרה, אני מוחקת את העבר, אני נעלמת לעצמי כדי לת לשיר להיות". גם: "אמן שיוצא לדרך רק כדי שיאהבו אותו – שלא יצא".
שבן  מגלה כי שלח לה שיר פעם לפי קווי המתאר שלה, והיא סרבה. את "תרגיל בהתעוררות" הסכימה לאמץ לדואט. זה השיר שחיבר ביניהם. אחת הבעיות שלה – ששולחים לה שירים מהסוג שהיא כבר שרה, והיא דווקא מחפשת את השיר שהיא עדיין לא שרה. זה השיר הזה: שלומי שבן נשמע כמי שמייצג את ה"חי המת" המעלה שאלות קיומיות. חוה היא עזר נגד במעין ישות מופשטת. סיטואציית הדו-שיח המוזרה נוגעת במשמעויות מלחמה ושלום. לגבר (זה שהולך לצבא) יש תהיות, שזוכות לתשובה מהאישה.
"געגועים" בסיום הוא שיר אולטימטיבי שאיכותו לא נמדדת בזמן.  כמו שכבר כתבתי על המופע המשותף שלהם: ככה אוהבים לשמוע את חוה אלברשטיין. אין צורך בתזמורת. אפילו לא גיטרה. פסנתר. שלומי שבן.   קווי מתאר אידיאלים לזמרת פולק קברטית מאוד ייחודית במהות. אחרי שמאזינים, אין שום בעיה לקבוע: אין צורך בכלים נוספים, בעיבודים תזמורתיים מורכבים – זוהי חוה.  שלומי שבן  מוביל אותה אל השביל שלו כדי להבליט מחדש את מעלותיה. חבל רק שהסתפקו בחמישה שירים, אבל בזמן קורונה גם זה לא מעט.

שירים: מנת קרב, סולווג, תרגיל בהתעוררות, בגלל הלילה, געגועים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן