מוש בן ארי אדם צילום מרגלית חרסונסקי

מוש בן ארי אדם

המדריך לחיים נכונים של מוש בן ארי נשמע תפילה אקראית חסרת ייחוד לאדם המערבת צער ותקווה.

מילים ולחן: אביב בכר ועמית שגיא הפקה מוזיקלית: עמית שגיא ניהול מוזיקלי: דני קרק (פילוני) עיבוד: עמית שגיא, אביב בכר, דני קרק (פילוני), מוש בן ארי
3/5

מוש בן ארי מנסה שיר הנחיות  איך לחיות טוב  יותר ממה שאנחנו. מה האדם צריך לעצמו. השיר כתוב כמדריך המלצות: באמצעות "צריך" שמשמעותו יכולה להיות "חייב". – ה"צריך" נשמע  צורם  ולא פואטי, וכל האמירה –  אוריינטציה חינוכית, שמכתיבה  הוראות: מקום בלב לחזור אליו, להתאהב כדי לדעת שיש סיכוי להיות שלם גם, כל אחד צריך למצוא מישהו  שייתן לו יד. זהו  מדריך ההמלצות  של מומחה/ פסיכולוג בהמתייחס לאדם כיצור שזקוק  שזקוק  להנחיות איך לחיות נכון. למשל: גם אם אדם לא ימצא אהבה, יש אופציה להיות שלם בלעדיה. או: בהנחה שהאדם הוא יצור חברתי, הוא זקוק לחברה, לפחות לאדם אחד שיוכל לסמוך עליו בשעת צרה.לא מדובר באדם אחד אלא כל אחד ואחד. עליו לגייס  לעזרה לפחות אדם אחד "שיאיר את השמש" – מטפורה לא הגיונית, כי האור נחוץ כדי להאיר את הלילה.
בן ארי שר את דך ההנחיות בנימת צער שקטה, כאילו הוא חווה חוויה שגורמת לו להתעצב. מ"כל אחד צריך" הוא מעביר הילוך המחלץ מעצבות ומתחלף לנחישות שיש בה תקווה, אבל כל המסגרת המוסיקלית כמו  השיר נשמעת איזושהי תפילה אקראית חסרת ייחוד לאדם המערבת צער ותקווה.

צילום: מרגלית חרסונסקי

מוש בן ארי אדם

אדם צריך להתרגל לגעגוע / תמיד צריך מקום בלב לחזור אליו/ לבית שעזב הילד שאהב 
אדם צריך להתאהב כדי לדעת / שיש סיכוי להיות שלם גם בלבד / יש עוד סיכוי אחד שלא הכל אבד 
כל אחד צריך מישהו שייתן לו יד / כל אחד צריך לפחות חבר אחד
אדם צריך להתרגל לגעגוע / תמיד צריך מקום בלב לחזור אליו/ לבית שעזב, לילד שאהב
ויש ימים בהם תיקח אותך הרוח/ ויש לילות שהגשמים ירדו בך/ אני אהיה איתך לשמור שם על ליבך
כל אחד צריך מישהו שייתן לו יד / כל אחד צריך לפחות חבר אחד
שיאיר את השמש כשהלילה לא נגמר / שידליק את האור בתוך הלב כשהוא נשבר
שיאיר את השמש כשהלילה לא נגמר / שידליק את האור בתוך הלב כשהוא נשבר

מוש בן ארי פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן