ההופעה, פסטיבל ראשון לציון

עברי לידר ותזמורת המהפכה

היכל התרבות ראשון לציון
4.5/5

מהפכה? מהפך? לפי תגובות הקהל בהיכל בראשון, יכול להיות שעברי לידר ישקול מחדש את כל הפרויקטים והאקספרימנטים שהוא חתום עליהם. יש לו כאן – איך לומר את זה הכי פשוט – להיט. עברי יכול להתנצל עוד אלף פעם, שהוא והתזמורת בניצוחו של רועי אופנהיים לא התכוונו ליותר מהופעה משותפת אחת במסגרת "קלאסי רוק" של האופרה, שנערך במשכן לאומנויות הבמה בת"א. זה עבד אז. זה עובד עכשיו, וזה כנראה ימשיך לעבוד, אלא אם כן יסבירו לי, מדוע המופע הזה לא יכול להמשיך לרוץ.
אחרי פרויקט TYP האלקטרוני המצליח (בחו"ל) שפנה לרחבות, מקבלים לכאורה עברי לידר הכי מיינסטרים וידידותי למשתמש בתזמורים קרוס-אובר של מוסיקה קלאסית ואלקטרונית. לפי הערב הזה לידר לא חטא ביומרה. הוא ניסה והצליח בעזרת המעבדים זהר שרון (עיבודים תזמורתיים) וג'וני גולדשטיין (עיבודים אלקטרוניים) להגיע לפתרונות יפים לשדרוג שיריו. הגיוון נובע מפתיחות, מסקרנות, לא מפלצנות. ההפקה האומנותית הלכה עד הסוף – גם התאורה המרהיבה משחקת תפקיד.
תולדות החבירה של הפופ לקלאסי אינן מלהיבות בלשון המעטה, מאז חברה התזמורת הפילהרמונית ללהקת הצ'רצ'ילים לביצוע מוסיקה של י.ס.באך. הניסיונות עד היום לחבר בין אמני פופ לתזמורות קלאסיות לא הולידו אינטראקציות אלמותיות. עיבודים "קלאסיים" לשירי פופ עשויים לשדרג את המקור או לעקר את ייחודו.
המפגש בין עברי לידר ו"תזמורת המהפכה" נשמע סולידי, מהוקצע ומורכב כאחד. "לאונרדו", עודכן בצליל אלקטרוני, מתחיל לעורר עניין. "ניסים" עוטר בעיבוד דרמטי מרשים, אולי מעט בומבסטי של צליל סימפוני, שהדגיש את הקצב של השיר. "מתחמם" זכה לעיבוד נפח מעט יומרני בחיבור בין קלאסי, אוריינטלי ופופ.
העיבוד רחב היריעה ב"השיר ששרת לה" ייצר מתח דרמטי דק, שהוסיף מימד לנרטיב של השיר. מצד אחר, נשמר קו אינטימי יפה ב"להבין את המים" בעיבוד התזמורתי. היומרה באוברטורה ובעיבוד התזמורתי ל"כרטיסי אשראי" מייצרת תזמור, שמזכיר את המוסיקה הבומבסטית לסרטי ג'יימס בונד. ב"רק תבקש" – נשזר עיבוד אלקטרוני יפה לתזמור הסימפוני. "זכיתי לאהוב" זכה לעיבוד שהשאיר אותו בקווי המתאר הראשוניים שלו. עברי לידר ליד הפסנתר – מרטיט.
העיבוד התזמורתי המשמעותי – "מרי לנצח" – מעניק עומק ודרמה לסיפור בשילוב של סימפוני אוריינטאלי ואלקטרוני. בשביל הגרסה לשיר הזה כדאי להגיע להופעה. החיבור של הקונצרט לפסנתר מס. 21 של מוצרט ל"מישהו פעם", משיריו היותר מפעימים של לידר, הוא הברקה נחמדה.
איך אומר השיר: "הכל אפשרי אם מספיק מנסים". עברי לידר מנסה "לטעום מהכל בחיים", והטעימות האלה מולידות גם חיבור מורכב ומיוחד, שבשבילו שווה להגיע אל הערב עם "תזמורת המהפכה". הקהל לא הרפה. עברי לידר חזר להדרן ועוד הדרן, נפעם ולא מאמין. עברי לידר פופ-קלאסי-אלקטרוני נשמע כסימביוזה המוצלחת ביותר שלו נכון לעכשיו.

ניצוח: רועי אופנהיים, עיבודים תזמורתיים: זהר שרון, עיבודים אלקטרוניים: ג'וני גולדשטיין
שירים: בחולצת פסים, לרגע קטן, הזמן עכשיו, שמים לב, לאונרדו, ניסים, מתחמם, להבין את המים, השיר ששרת לה, רק תבקש, כרטיסי אשראי, זכיתי לאהוב, מישהו פעם, מרי לנצח, תמיד אהבה, בלה בלה בלה
צילום:
מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. דיסק מדהים!!! מאד מומלץ לקנות. עיבודים מדהימים לשירים היפים כל כך של עיברי לידר. עיבודים דרמטיים ומלאי כוונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן