ענת פורט טריו The Berlin Sessions צילום מרגלית חרסונסקי

ענת פורט טריו The Berlin Sessions

ענת פורט והשלישיה שלה פורחים מחדש לאחר שנים של פרידה באלבום של ג'אז יצירתי מגוון

4.5/5

פסנתר, בס ותופים מהווים יחידה בסיסית, אבן בניין חיונית בג'אז. בפורמט הקלאסי הזה בן שלושה חלקים, אין הגבלה על הדמיון. העובדה שקיימות המון שלישיות פסנתר מרהיבות עשויה לגרום עוול לשלישיות מקוריות מצוינות שאינן זוכות לחשיפה בינלאומית גדולה.
קחו את השלישייה של ענת פורט.  פורט היא אחת מפסנתרניות הג'אז הבולטות במוסיקה של ימינו. מי שעוקב אחריה בשנים האחרונות, ויקשיב לאלבום הכפול החדש של שלישייתה, מבין את ההתקדמות שלה. האלבום כולל יצירות מקוריות לצד אימפרוביזציות חופשיות, ולראשונה גם קאברים למנגינות פופ משנות ה-80 כמו Just The Way You Are של בילי ג'ואל , סטנדרט ("All the things you are")  ותפילה יהודית ("עושה שלום"). לחצתי פעמיים על Back To The Future, שתיים וחצי דקות של פיוט פסנתרני מצמרר בסיום.
האלבום מדגים את עומק הכישרון של ענת פורט כפסנתרנית, ואת החיבור הנפלא של  בין נגני השלישייה שלה שחוגגת שנתה ה-25. פורט, גרי וואנג (קונטרבס) ורולנד שניידר (תופים) התאחדו כשלישייה בשנת 1999. במהלך שני העשורים הבאים, הם הקליטו  אלבומים עבור ECM ו-Sunnyside Records. הייתה זו מגיפת הקורונה שהפרידה בין חברי השלישייה לראשונה ושלחה אותם לבתיהם בתל אביב, ניו יורק וברלין לתקופה ארוכה.
באביב 2022 הוזמנו פורט והשלישיה להופיע בטקס פרסי הג'אז של BMW Welt במינכן, גרמניה. ההופעה זימנה הזדמנות לאחד את הלהקה. פורט הזמינה מייד זמן אולפן בברלין. השלישיה חוזרת לאימפרוביזציה יצירתית קבוצתית ייחודית. הכימיה החזקה ביניהם  מייצרת עיבודים חדשים לקטעים שפורט כתבה להופעות במוזיאון רובין בניו יורק, תחת השם "סוויטת ג'יין". כל יצירה נוצרה בהשראת יצירת אמנות המוצגת במוזיאון. מדובר ברישומים מוסיקליים קצרים שהושמעו באותה הופעה. השלישייה מפיחה בהם חיים חדשים.
הדיסק השני מתחיל באחת המנגינות הוותיקות של פורט “Breeze”. היצירה היא ואלס מורכב ולא שגרתי. המיומנות הנגינתית של הטריו מגיע עד הבלוז "Fire Drill Blues", הסטנדרט "All the Things You Are".
בעיבוד המתפתח לאלתור וירטואוזי כיד הדמיון המפליג למרחקים, “Wish Cloud” הוא קטע של ליריות נוגה רבת השראה. מומנט אווירה יצירתי ממדרגה ראשונה קיים באינטרקציה פסנתר-קונטרבס. ב –  "Open for Take Toriyama" הנוגה לזכרו של חברה המתופף טייק טוריאמה, ואז מגיע שינוי  אווירה במשב פאנקי סוער ורקיד –  “The Sun Goes Down (Living It Up)” של Level 42.
לסלט נכנסת גם גרסה ל"עושה שלום",  טייק מהורהר ומופנם יפהפה על הלחן השמח של נורית הירש (צפו בוידיאו) . “Back to the Future ” מחזיר ל –  "The Jain Suite" בדיסק הראשון, ומתכתב עם “Mahavira’s Pregnancy and Death”.
ב – The Berlin Sessions ענת פורט והשלישיה שלה פורחים מחדש לאחר שנים של פרידה באלבום של ג'אז יצירתי מגוון.

Anat Fort – piano
Gary Wang – double bass
Roland Schneider – drums

צילומי סטילס: מרגלית חרסונסקי

ענת פורט טריו Birdwatching

ענת פורט פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. נהדר נהדר ובהצלחה בהמשך.
    הקטע המצורף מאד מאד יפה ונעים לשמיכה.
    הידד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן