פול סיימון The Essential העיקריים של פול סיימון

פול סיימון The Essential העיקריים של פול סיימון

אוסף מעולה של 36 שירים מ-25 שנים של להיטים גדולים שראוי להיות במדפים של כולם.

סי.די + די.ווי.די, קופסה, אלבום משולש
5/5

לאחר שסיימון וגרפונקל נפרדו, פול המשיך סולו, והוציא אלבום אחרי אלבום כמעט כולן מצליחים. האוסף הזה כולל 36 שירים חיוניים למתחילים ולמתקדמים.
נתחיל באיכות הצליל, כי זה אולי יתרון המשמעותי הבולט באוסף החדש על פני אוספים קודמים של סיימון. פשוט – מענג (במערכת הסטריאו שלי, כמובן) קוראים לפעולה הזו בהפקת הסאונד המחודשת – "רימאסטרינג", וכאן נעשתה עבודה שמשיבה רוח בשירים של סיימון.

2 סי.די ועוד די.ווי.די החזירו אותי לאחד האמנים, שנשמעים מוסיקה קלאסית של הפופ. שירים מהתקופה שאחרי ההיפרדות מארט גארפונקל, שירים בעיבודי מוסיקת עולם ועד האלבום Surprise  של 2006 בו שיתף פעולה עם בריאן אינו.
אמן בעל סקרנות יצירתית ממדרגה ראשונה, שיש בו שילוב מאוד ייחודי של משורר-מלודיסט-זמר וגיטריסט נפלא. הדי.ווי.די הוא בונוס יפהפה של קליפים – Me And Julio, השחקן צ'בי צ'ייס משתובב עם סיימון ב-"אתה יכול לקרוא לי  אל" וגם "ילד בבועה", "יהלומים בסוליות נעליה" מ"גרייסלנד", הופעת טלוויזיה שכוללת את "מיס רובינסון" מ"דיק קאווט" שאו ב-1970, דואט מחמם לב עם ג'ורג' האריסון ב"סאטרדיי נייט לייב" מ-1976 לשיר Homeward Bound.
קלאסיקות: "50 דרכים לעזוב את אהובך", "אתה יכול לקרוא לי אל", "הילד בבועה" וגם "איחוד מחדש של אמא וילד", "לבבות ועצמות", "אהבה כמו סלע", "סליפ סליידינג אוואיי", "קח אותי למרדי גרא", "מנגינה אמריקנית", "עדיין מטורף אחרי כל השנים האלו" ועוד.
שום סט של 2 תקליטורים לא יכול להיחשב "שלם", במיוחד מאדם שיוצר ומנגן כבר יותר מחצי מאה. כדי להיות "שלם" כמו שאוהביו רוצים, דרוש דיסק שלישי של 18 שירים נוספים של להיטיו המשניים הפופולריים, ה-B-Sides הנהדרים ורצועות האלבומים המצטיינים שלו. אף על פי כן, שני הדיסקים האלה בסדרה "Essential" אוסף מעולה של 36 שירים מ-25 שנים של להיטים גדולים, כולל קומץ מהדורות נהדרות מהקלטות עדכניות יותר שמעולם לא שמענו. זה פול סיימון טהור, וכאחד מכותבי השירים הכי חשובים של פולק-רוק בדורנו, הסט הזה ראוי להיות במדפים של כולם.
ובאמת: אני עדיין מטורף על סיימון אחרי כל השנים האלו.

 

פול סיימון פייסבוק

share

3 אהבו את זה

share

3 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן