קורט וייל

הלהיטים הגדולים

קורט וייל

/5

מוסיקה אצלי היא לעיתים מפגש בלתי צפוי. זה יכול להיות דיסק ששלפתי מאחד הארגזים, שעדיין לא הצלחתי לסדר על המדף. אין לי מושג מנין הגיע אלי אלבום שנקרא Rendez-Vous with Kurt Weill. פגישה עם קורט וייל, המלחין הגרמני –אמריקני היהודי.
האלבום הופק בז'נווה בחברת Morning Storm Production. הנפשות הפועלות הן מתחום הג'אז. ג'אז לא ממש מתחבר ישירות עם המלחין המוכר כשותף המוסיקלי הראשון של ברטולד ברכט, אבל כאן קרה משהו שלוקח את השירים לאגף הזה. קחו את "סורבייה ג'וני", "אלאבמה סונג", "דבר נמוך", (Speak Low), "שיר ספטמבר". אלה שירים שנראים רפרטואר סטנדרטי בג'אז. המוסיקה כאן נשמעת לגמרי מועדון לילה אמריקאי, הגם שאנחנו בשוויץ. הזמרת נקראת "נוגה", למעשה נגה רפפורט מז'נבה. תנו לי לנחש שיש לה קשרים עם ישראל. מלווים אותה הגיטריסט הישראלי שמעון בלטי, הפסנתרן קירק לייטסי., ריקרדו דה פרה בבס, סנגומה אוורט בתופים. נוגה מצליחה לשמור על איזון שבין הסווינג הג'אזי לשירה הקברטית האירונית. השירים הנ"ל זכו לאין ספור גרסאות, ביניהן ע"י  זמרות המתמחות בקורט ווייל, כמו לוטה לניה Lotte Lenya ו – אוטה למפר Ute Lemper, שתיים שמימשו את הקונספט הקברטי של השירים מתוך מחזות הזמר שהלחין וייל,
יצירתו הנודעת ביותר היא "אופרה בגרוש" משנת 1928  שנכתבה בשיתוף פעולה עם ברטולט ברכט  ומכילה את שירו המפורסם ביותר של וייל – "מקי סכינאי", שמצטרף ללהיטיו הגדולים – "שיר אלאבמה" מתוך "מהגוני", "סורבייה ג'וני" (מתך "סוף טוב"), "יוקאלי" (מתוך "מרי גאלאנט"), "שיר ספטמבר" (מתוך "חופשת ניקרבוקר"), "דבר חרישית" (מתוך "מגע אחד של ונוס" ו"אבוד בין כוכבים (מתוך המחזמר בשם זה)

וידיאו: אוטה למפר – "אלאבאמה סונג"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן