קסם הואלס

הואלסים המרגשים

קסם הואלס

דקה, פיליפס, דויטשה גרמופון, הליקון
4.5/5

באמת, כל הואלסים המוכרים והמענגים, מהואלס השני של שוסטקוביץ, סוויטת "אגם הברבורים" לצ’ייקובסקי, "הדנובה הכחולה" ו"קולות אביב" של שטראוס, ואלס מתוך "הסיליפידים" לשופן, ואלס מתוך "פאוסט" לגונו וואלס מתוך "נשף מסכות" לחאצ’אטוריאן. מקצב השלושה רבעים מחניף גם כשהוא איטי, גם כשהוא מהיר ומסחרר, גם כשהוא מורכב סיביליוס) להתמוגג על ביצועי התזמורות. הסימפונית הלונדונית, הברלינר פליהרמוניק, גוטנבורג סימפוני. אם לא קסם, אז בטח עונג הואלס.
הריקוד החברתי נהוג בכמה נוסחאות- איטי, מהיר מאוד, בינוני. הוא נודע כבר במאה ה-18, אבל זכה לפופולאריות גדולה במאה ה-19 הודות לולשה מלחינים וינאיים, יוסף לאנר (1801-1843), יוהאן שטראובס האב (1804-1849) ויוהאן שטראוס הבן (1825-1899). הואלס הבראשיתי היה פשוט במבנהו, ובדומה למינואט המקורי היה מורכב משני חלקים בני 8 תיבות כל אחד ובמשקל משולש. כאמור מוצארט ובטהובן כתבו ואלסים כאלה. בהמשך פותחה צורתו של ואלס , והוא הורכב מכמה פרקים דו-חלקיים כאלה, ולעיתים נוספה עליהם גם פתיחה, טריו וסיים (קודה). יוצרי הואלסים הוינאים כתבו לרוב ואלסים במתכונת הזו.
הרבה ואלסים שנכתבו במאה ה-19 לא נועדו לריקוד כלל, והם מהווים פרקי נגינה עצמאים. כאלה הם הואלסים של שופן, ליסט, שומאן וברהמס. 

(André Rieu – The Second Waltz (Shostakovich

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. אני רוקדת כבר 4 שנים שנים והיגע זמן הופעות ואני רוקדת לצלילי קסם הולאס ריקוד מודרני בלט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן