רדיוהד 1997

רדיוהד אוקיי קומפיוטר

האלבום הוא חריג בז'אנר הבריטפופ באופי המלנכולי שלו, באווירה המיוחדת שלו. הוא נחשב לאחד המשפיעים באפיק האלטרנטיב רוק

1997
5/5

אף אלבום אחר מעשור התשעים לא השאיר מורשת כה מתמשכת כמו אוקיי קומפיוטר, המסמן מעבר ברור מבריטפופ לרוק ניסיוני יותר וידידותי לפרוג .זה אלבום שאתה יכול לחזור אליו כמה פעמים מתוך צורך אמיתי, כמו לחבר ותיק שאתה מתקשר אליו בשעת מצוקה.  זה אלבום רוק ענוג מוזיקלית קולית הגם שהוא עוסק בנושאים כמו פרנויה וספק עצמי .
השנה 1997, והאלבום בהפקתו של נייג’ל גודריץ’ הצעיר (אז בן 26) מצליח לאחד חובבי רוק ואלקטרוניקה וגם מי שטעמיהם היו שונים  מקינג קרימזון ועד פינק פלויד ואפילו באך.  "הצד האפל של הירח של תקופתם", כתבו על "אוקיי קומפיוטר". שלושה שירי מהאלבום "Paranoid Android", "Karma Police" ו – "No Surprises" יצאו כסינגלים.
תום יורק ושות’ יצרו אלבום שהמחיש את המלנכוליות והדיכאון הקיימים בכול חלקה בשגרת חיינו המשמימים. הסאמפלרים והמלוטרון, הגיטרות החשמליות הצטרפו לקול הנכאים  של יורק, המחפש מפלט להיאחז בו בעולם המודרני. מוסיקת אווירה איטית, מלנכולית, מעבירה צמרמורות ב"קארמה פוליס" וריגושים ב"אנדרואיד פאראנואידי"
"או. קיי קומפיוטר" הוא אלבום האולפן השלישי של "רדיוהד". הלהקה עשתה ניסיון מכוון להתרחק מרוק גיטרות קונבנציונאלי. האלבום יותר אקספרימנטאלי מקודמו,  The Bend. הטקסטים המופשטים, הצליל הרב שכבתי נמצא בטווח רחב של השפעות. למרות ציפיות נמוכות בחברת בתקליטים למכירות של האלבום, הוא נמכר ב-3 מיליון יחידות, והגיע למקום הראשון במצעד המכירות הבריטי ולמקום ה-21 במצעד האלבומים של הבילבורד האמריקני.
האלבום הוא חריג בז'אנר הבריטפופ באופי המלנכולי שלו, באווירה המיוחדת שלו. הוא נחשב לאחד המשפיעים באפיק האלטרנטיב רוק בנושאים שעסקו בחברת הצרכנית בת ימינו, בניכור חברתי, בבידוד האמוציונאלי, בפוליטיקה החולה – מעין חיזוי התחלואים של החברה במאה ה-21. ציון דרך בתרבות המופנמת והמעונה של דור ה-X,  שהוכיח שיש מקום במצעד למבני שירים לא מסורתיים ולטקסטים פגיעים מבחינה רגשית.

 

01. Airbag
02. Paranoid Android
03. Subterranean Homesick Alien
04. Exit Music 
05. Let Down
06. Karma Police
07. Fitter Happier
08. Electioneering
09. Climbing Up The Walls
10. No Surprises
11. Lucky
12. The Tourist

רדיוהד פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

3 תגובות

  1. GREATEST HITS?
    הכוונה פה לאלבומי מקור, ולא אוספים….
    למעשה, לקווין לא היה אלבום טוב אחד. הם ע-נ-ק-י-ם, אין ספק, אבל בכל אלבום אפשר למוצא שיר-שניים טובים והשאר- סתם.
    לכן, האוספים מעולים אבל לדעתי הם לא נכללים פה בדירוג

  2. איפה קווין בכל הסיפור הזה??? אתם שמים את רדיוהד פה ועוד כמה להקות פחותות מקווין ואפילו את GREATEST HITS 1 אין כאן?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן