רוג'ר ווטרס שונא ישראל אבל נאצי הוא לא

רוג'ר ווטרס שונא ישראל אבל נאצי הוא לא!

בעקבות ההופעה שלו, פתחה משטרת ברלין בחקירה של בחשד להסתה על רקע המדים המדים בסגנון הנאצי שלבש.

/5

רוג'ר ווטרס מתייחס לתגובת נגד נרחבת שקיבל לאחר שלבש מדים נאציים במהלך הקונצרטים האחרונים שלו בברלין. המייסד-שותף של פינק פלויד שיתף הצהרה ברשתות החברתיות על המופע השנוי
במחלוקת בארנה מרצדס בנץ בברלין, שגרם לחקירה של המשטרה הגרמנית. ווטרס קורא לביקורת על קונצרטים בברלין קמפיין 'מריחה', ומסכם ב –  "אני אמשיך לגנות אי צדק".
במהלך הופעותיו בברלין, ווטרס לבש מדים שמזכירים מדי חייל SS נאצי – מעיל שחור ארוך עם סרט זרוע אדום – תוך שהוא מכוון רובה לעבר הקהל וגם יורה. בהצהרתו, הזמר/בסיסט אמר כי "התיאור של דמגוג פשיסטי מטורף" הוצג בהופעות החיות שלו בעבר מאז יציאת הסרט "החומה" ב-1980.
בעקבות ההופעה שלו, פתחה משטרת ברלין בחקירה של בחשד להסתה על רקע המדים המדים בסגנון הנאצי שלבש. הרשויות טענו, שהמדים עלולים להוות האדרה, הצדקה או אישור של השלטון הנאצי ולכן גם הפרעה לשלום הציבור.
אין ספק: הכינוי "נאצי" שנפוץ לווטרס ברשתות החברתיות, הוא  מנותק לחלוטין מההקשר ליצירתו של ווטרס. ב"החומה"  התריע ווטרס מנאציזם ומפאשיזם.  ב"החומה" מ–1982, גילם בוב גלדוף את פינק, הבחור ששוקע בהזיות ומגלם את דמות הפשיסט שנועדה להעביר מסר אנטי פשיסטי.
ווטרס צודק. תגידו – שונא ישראל. אפילו אנטישמי. נאצי – ממש לא. גם בית המשפט גרמניה, שהתיר לווטרס להופיע בפרנקפורט ולממש את חופש הביטוי שלו הבין זאת ולכן לא פסל את ההופעה.
"הופעתי האחרונה בברלין גרמה התקפות בחוסר תום לב מצד אלה שרוצים למרוח ולהשתיק אותי, כי הם לא מסכימים עם הדעות הפוליטיות והעקרונות המוסריים שלי", כתב ווטרס בהצהרה שלו, שפורסמה בטוויטר.
"המרכיבים של ההופעה שלי שהוטלו בספק הם די בבירור הצהרה המתנגדת לפשיזם, חוסר צדק וקנאות על כל צורותיה. הניסיונות להציג את האלמנטים האלה כמשהו אחר הם לא הגיוניים ונובעים ממניעים פוליטיים".

"ביליתי את כל חיי בדיבור נגד רודנות ודיכוי בכל מקום בו אני רואה זאת", כתב ווטרס בתגובה. "כשהייתי ילד אחרי המלחמה, שמה של אנה פרנק נאמר לעתים קרובות בביתנו, היא הפכה לתזכורת קבועה למה שקורה כשלא בודקים את הפשיזם. ההורים שלי נלחמו בנאצים במלחמת העולם השנייה, כשאבי שילם את המחיר האולטימטיבי". ווטרס סיכם את דבריו וכתב: "ללא קשר להשלכות של הפיגועים נגדי, אני אמשיך לגנות את העוול ואת כל מי שמבצע אותו".
החקירה שנפתחה בגרמניה כמו גם התגובה הדמגוגית של משרד החוץ ("ביזוי זכרה של אנה פרנק וששת המיליונים שנרצחו") והכינוי "נאצי" שנפוץ לווטרס ברשתות החברתיות, משקפים ניתוק המופע שלו מההקשר שלו, וכתוצאה אי הבחנה  בין הסתה לבין ביקורת על פאשיזם.

פינק פלויד – החומה

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן