רוג'ר וויטאקר הזמר הרומנטיקן הלך לעולמו בגיל 87

רוג'ר וויטאקר הזמר הרומנטיקן הלך לעולמו בגיל 87

אני נזכר בשיר האחד שלו The Last Farewell מהשבעים

/5

אני נזכר בשיר הזה The Last Farewell מהשבעים. רומנטיקה איזי ליסנינג. המילים לבלדת הגעגועים הרומנטית הזו נכתבו על ידי רון וובסטר, זמר פולק חובב וצורף שחי באזור סוליהול שבמידלנד. ההשראה הגיעה אליו בלילה גשום אחד כשחזר הביתה מהעבודה על הסיפון העליון של אוטובוס מידלנד עם חלונות רטובים ומטפטפים. הוא חיפש מקום חם.
רוג'ר וויטאקר, זמר הפולק שהלך השבוע לעולמו ערך באותו זמן סדרת רדיו, והוא הזמין את המאזינים שלו להגיש מילים שהוא ילביש עליהן מנגינה. וובסטר שלח את "The Last Farewell". וויטאקר אהב את הטקסט ולאחר שהלחין אותו, הקליט את השיר לאלבומו Special Kind Of Man מ-1971. ארבע שנים לאחר מכן החלה תחנת רדיו באטלנטה לשדר את השיר לאחר שאשתו של עורך תוכניות שמעה אותו בחופשה בקנדה. הוא שוחרר כסינגל בארצות הברית, שם הוא הפך ללהיט במצעד 40 המובילים. הסינגל נמכר ביותר מ-11 מיליון עותקים ברחבי העולם.
רוג'ר וויטאקר, בן 87 במותו, נולד בניירובי בירת קניה. הוריו, אדוארד וויולה, הם במקור מסטפורדשיר, אנגליה, שם הייתה להם חנות מכולת. לאחר שאביו היה מעורב בתאונת אופנוע, עברו הוריו לגור בחווה בקניה.סבו של ויטאקר שר במועדונים ואביו ניגן על כינור. רוג'ר למד לנגן על גיטרה והפך גם הוא למוזיקאי.

ויטאקר שירת שנתיים בצבא קניה ולאחר שיחרורו ב-1956, הוא נסע לדרום אפריקה ללמוד רפואה באוניברסיטת קייפטאון. לאחר שנה וחצי, עזב את הלימודים ופנה להוראה. כדי לקדם את קריירת ההוראה שלו, הוא נרשם בספטמבר 1959 לאוניברסיטת ויילס ובמשך שלוש שנים למד שם זואולוגיה, ביולוגיה וביולוגיה ימית. הוא סיים את לימודיו בהצטיינות וקיבל תואר אקדמי.

בעת לימודיו, שר וויטאקר במועדונים מקומיים והוציא כמה משיריו על תקליט חובבים. זמן קצר לאחר מכן, הוא חתם על חוזה עם חברת תקליטים, שהוציאה את תקליטו המקצועי הראשון ב-1962. פריצת הדרך הראשונה שלו הייתה כשהוא הופיע בטלוויזיה של אלסטר, צפון אירלנד. ביוני 1962, יצא תקליטו השני שהצליח להיכנס ל-30 הגדולים באנגליה. עוד אחד משיריו האהובים הוא Durham Town משנת 1969.

בשנת 1964 התחתן וויטאקר עם נטלי אובריין. לשניים יש 5 ילדים. בשנים האחרונות הוא חי באירלנד. להיטיו הגדולים הם: "השורק המקסיקני", "הפרידה האחרונה" ו"עולם חדש בבוקר".

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן