שולי רנד אייכה

שולי רנד אייכה

שולי רנד

מילים ולחן: שולי רנד עיבוד: שמוליק דניאל ועמית יצחק. הפקה מוסיקלית: שמוליק דניאל.
4/5

שולי רנד נושא תפילה לבורא עולם. זה הולך בדיבור, בשירה. הוא לא המציא את "אייכה". כבר שאלו את זה לפניו. אבל הוא מזדהה.
"ריבונו של עולם אם נדבר גלויות/ לפעמים אין לי כוח בעולמך לחיות". מה זה אומר? לרבים מאיתנו יש רגעים שאין עוד כוח להמשיך. אבל רנד? בשביל זה חזר בתשובה? זה אומר שלמרות התהליך שעבר, עדיין מכרסמים דברים בנפש. פונה לאל מתוך חוסר ודאות בקיומו? קונפליקט קשה. מקוריות? ביאליק כבר דיבר על השכינה וכנפה השבורה.
עם זאת, רנד נחשף בגילוי נפש אמיתי, בטון של צער עמוק, כשהוא שר – "אנה מפניך אסתתר".
רנד אינטימי, מעביר את תחושת החסר, העיבוד האקוסטי משאיר אותו בפינת תפילתו הצנועה. הצער מורגש מכל טון, הצרידות – אותנטית. העיבוד למיתרים – יפה. אני איתו במאבקו הצודק.

מתוך האלבום "נקודה טובה"

שולי רנד אייכה


ריבונו של עולם אם נדבר גלויות/ לפעמים אין לי כח בעולמך להיות/ אנה מפנך אסתתר?/ מה אטען מה אצטדק מה אדבר?
חנון ורחום הן לפניך גלוי/ כאן יהודי שעל חוט השערה הוא תלוי/ נלחם בעצבות בייאוש המכרסם כתולעת/ השמחה נסתלקה ממני וגם הדעת
קולות מהעבר לוחשים לי לעצור/ אבל אני מוסיף בחושך לחתור/ ושואל ומבקש/ איי-איי-אייכה/ איי-איי-אייכה/ אייכה?!
אותו זקן וכסיל שולח בי חיצים/ אני הולך וכושל הוא הולך ומעצים/ נשמה קדושה אל נא תבכי שבורת כנף/ הן תעידי עלי כמה הייתי נכסף
כשסודות מהעבר פקדו עלי לעצור/ אבל אני מוסיף בחושך לחתור/ ושואל ומבקש/ איי-איי-אייכה/ איי-איי-אייכה/ אייכה?!
בסופו של יום הן אפלט אל החוף/ האדמה הרחומה אותי אליה תאסוף/ ואז אצעק ואצטדק ואספר/ איך בחושך הזה הייתי חותר/ ושואל ומבקש וכוסף!
אייכה?!

שוךי רנד פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

3 תגובות

  1. אחד השירים היפים ששמעתי מזה זמן רב. זה לא רק דתי, זה אנושי, במובן קיומי. מרגש, מקסים, יפה.

  2. תגובה לעודד מיוסי. התופעה קיימת. חילוניים גמורים לשעבר מתחום המוסיקה והבמה, כאלה שחוזרים בתשובה, או על סף, מנסים להשתמש בבמה החילונית כדי לנסות להביע דברים. אם אין בזה הטפה מיסיונרית, נדמה לי שדווקא כאן היציאה מבית הכנסת החוצה היא משהו יפה שיש לכבדו ואפילו לגלות בו יותר משמץ של התעניינות. שמעתי הופעה של אביתר בנאי בפסטיבל הפסנתר שבה נחשף עולמו החדש כחוזר בתשובה. זה היה אינטימי, עם הומור קל, מעניין. כחילוני גמור, אני מתבונן בזה בעין "פולקלורית", אבל במדינה שאין בה הרבה בשורות חברתיות מוסריות מרנינות, אז אולי הצצה לעולם הזה יכולה להשיב איזושהי רוח חמה במפרשי החילונים.

  3. האמת- מעייף להקשיב לשירים כאלה, שירי אמונה דתיים, כמו השיר החדש של מאיר בנאי. אם תפילה, או ביטוי דתי אחר- אני בהחלט מעדיף את בית הכנסת המסורתי. שם, לפחות, אני יכול להצטרף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן