לא תמיד חייבים לחפש את "כוונת המשורר" בשיר, אבל כאן מעניין למה התכוון שי גבסו ב"עד שיפתחו שערי השמיים". השיר עצמו עוסק בענייני חול שבינו ובינה. ניסו הכל, אבל הגיעו להבנה ש"גשר לא בונים רק מצד אחד", ההעדפה היא להמשיך לחיות לבד, בשעת מצוקה, להיעזר במוסיקה שמנקה הכל, ויותר מזה – להמתין לפתיחת "שערי השמים".
מה-מי-מו? בספר הזהר בפרשת ויקהל אומר ר' שמעון: "כאשר מוציאים ספר תורה בציבור לקרוא בו, נפתחים שערי שמים של רחמים ומעוררים את האהבה למעלה". האם לכך התכוון גבסו? הכל נמצא למעלה, ואם אפשר לגייס כוח עליון לפתור בעיות למטה – יעלה ויבוא.
על כך ייאמר אשרי המאמין, והמאמין באמונתו יחיה. אני לא אומר את זה כמטיל ספק בדבר. המנגינה בשיר היא מהסוג שמכוונת לשערי שמים, וגבסו נמצא על מסלול שמוציא לאוטוסטרדה של רגש, מקצב ותנועה עתירי כוונה ונשמה. החוויה בשיר היא ייחודית וחד-פעמית, וגבסו לגמרי עומד מאחוריה.
שי גבסו עד שיפתחו השמיים במאי – לירן סגל
לפני שהלכתי הבטחתי לך/ אני לא אסתכל לאחור
כמה אפשר להסביר במילים/ דברים שיפה להם השתיקה
יש בי ספקות/ אבל המוזיקה עוזרת
דווקא דברים שאני בדרך כלל לא שומע/ מגיעים עכשיו לאוזניי
עד שיפתחו השמיים/ הלב ימשיך לפעום
עד שיפתחו השמיים/ הראש ימשיך לחלום
ניסינו הכל/ עשינו מספיק/ גשר לא בונים רק מצד אחד
כבר אין לי מקום/ ליצור עוד מילים
שלא יגיעו שוב עד אליך/ עדיף להיות לבד
מילים מעטות השאירו בי כח/ אף פעם לא שמרתי סודות
נתתי ת׳לב, רצית הכל/ ראית סגור רציתי לגדול
כבר אין בי ספקות, המוזיקה עזרה לי לנקות
לשמוע דברים שאני בדרך כלל לא שומע/ מגיעים עכשיו לאוזניי
עד שיפתחו השמיים/ הלב ימשיך לפעום
עד שיפתחו השמיים/ הראש ימשיך לחלום
ניסינו הכל/ עשינו מספיק
גשר לא בונים רק מצד אחד
כבר אין לי מקום/ ליצור עוד מילים
שלא יגיעו שוב עד אליך/ עדיף שוב הלבד