Dua Lipa – ‘Future Nostalgia

דואה ליפה Future Nostalgia

דואה ליפה

4.5/5

אם באלבום הבכורה שלה  היו לא מעט "פילרים" (שירים שמשלימים אלבום), כאן זהו אלבום של להיטים או להיטים בפוטנציה – פרט לשלושה שיצאו כסינגלים, הראשון ביניהם – Don't Start Now.  דואה ליפה (24) מגישה את השירים דרך  עדשות המוסיקה שעליה גדלה – הרכבים כמו Outkast, וגם No Doubt, בלונדי, ג'מירוקאי ומולוקו. הצליל השולט באלבום הוא דיסקו. ליפא הלכה רחוק, הגיעה אף עד לאגדה ניל רודג'רס, ואף על פי שתרומותיו לאלבום אינה דומיננטית, השפעתו קיימת. שיר כמו  ‘Pretty Please’ מחבר בין דיסקו שנות ה-70 לדאנס פופ של שנות ה -90.
העצמה נשית, זכויות נשים עומדים במרכז  'נוסטלגיה עתידית' . ב"שבור לי את הלב"- היא שואלת האם אהבה חדשה תמצא אותה משקמת שוב לב שבור. זוהי  בסופו של דבר ההחלטה שלה ללכת על אפשרות כזו, ולהפוך את עצמה לפגיעה אך חזקה יותר.
ב'אל תתחיל עכשיו', היא מספקת הוראות לאקס: "אל תופיע / אל תצא / אל תתחיל לדאוג לי עכשיו". וכאן דואה ליפה מגיעה לשלמות פופ עוצמתית. סוגרת חשבונות עם אחד שמשגע לה את הראש בקול חזק ונחוש. אל תעשה לי טובות. תתחפף. לא רוצה – אז לא צריך. תתנדף מחיי. אני כבר לא באותו מקום שבו עזבת אותי.  קו בס פאנקי קליל, שבמהלכו ליפה מצליחה גם לסנן את מה שיש לה להגיש לו בצורה הכי ישירה.  דאנס לרחבות,  בשילוב של בס מודגש, מחיאות כף, צליל מיתרים  דיסקו סוונטיז (Nu Disco) זה אינו שיר להזדהות רגשית. יותר מסיבת ריקודים, כל מה שתרצו כדי לשכוח מהכל ולהשתחרר. הניסיון של דואה ליפה לפנות לקהל 'רטרו' לא מחדש, אבל היא עושה את זה הכי טוב שאפשר.
ב "בנים יהיו בנים", ו"בנות יהיו נשים" שיר בקצב סלואו עוסקת ליפה  בהטרדות מיניות ומבהירה,  שנערות צריכות להתבגר מהר יותר מנערים, כי קיים פער משמעותי בהבנה של אלימות כלפי נשים בין המינים.
אני מצטרף לביקורות הטובות (עד מעולות) שהאלבום קיבל בעיתונות המוסיקה בעולם. אלבום פופ בגווני דאנס ואלקטרו, בו מנגינות, קצב וקול מצטרפים ליחידה הומוגנית של של שירים שאינם אינסטנט, אלא מעידים על זמרת יוצרת ליגת על.  אני נגד סופרלטיבים, אבל לא את עם מי שהכתיר אותה – כוכבת הפופ הגדולה בדור הזה? "נוסטלגיה עתידית" משכנעת שדואה ליפה נמצאת בפסגות האלו.

סינגלים: Break My Heart, Physical, Don’t Start Now

 Don't Start Now

Physical

Break My Heart

1. Future Nostalgia
2. Don’t Start Now
3. Cool
4. Physical
5. Levitating
6. Pretty Please
7. Hallucinate
8. Love Again
9. Break My Heart
10. Good in Bed
11. Boys Will Be Boys

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן