בילי אייליש Happier Then Ever

בילי אייליש Happier Then Ever

התאהבתי בה מחדש

4.5/5

"מאושרת מתמיד" אינו מעיד רק על ההתקדמות של בילי אייליש כיוצרת, אלא מעניק שיעור כיצד לתחזק את המעמד שלה במוסיקה מכל בחינה. השני שלה אחרי אלבום הבכורה המצליח "?When We All Fall Sleep, Where Do We Go". נכתב בשיתוף אחיה פיניאס. אלבום דאונטמפו מובהק. באינסטגרם שלה היא התלהבה ותיארה את יצירת האלבום  כ"החוויה המספקת והמעמיקה ביותר שהייתה לה".
אייליש מספרת, שהיא ואחיה פיניאס היו ב"ענן התשיעי" בעשיית האלבום הזה,  ושזה מפחיד אותה לחשוב על הוצאתו לאור, כי היא אוהבת כל כך כל שיר."מתחשק לי לבכות", כתבה, "גדלתי כל כך בתהליך יצירת האלבום הזה וחוויתי כל כך הרבה מימוש עצמי והשתקפות עצמית. הלוואי שיכולתי לחזור ולעשות את האלבום הזה שוב כי זה אלו היו הלילות הטובים בחיי".
חיבשו אוזניות: זה אלבום שמרגיש יותר אינטימי מהראשון, והראשון היה די אינטימי. זוהי מעין הרחבה והעמקה של כל מה שעבד לה באלבום הראשון כולל כיוונים חדשים. זוהי בעיקר צלילה עמוקה אל הצד האפל של סלבריטאים בין לילה והתעשייה של כוכבים צעירים באינטרנט, כמו גם גם מחקר של הבדידות לפעמים בהיבט כמעט כמעט גותי, להבדיל ממלנכוליה שגרתית של מתבגרת.
אחד השירים שנרא "העתיד שלי":  כשאת מאוהבת בעתיד שלך, יש לך בעיה עם אהבות אחרות. בילי אייליש כתבה על זה שיר.. רכותה של אייליש מזכירה זמרות גדולות מהעבר. הסווינג הפנימי. היכולת לשוחח עם עצמה בשיר באינטימיות צובטת. המבע הג'אזי. המעבר לקצב מידמפו במסגרת אותו מבע. "העתיד שלי" משקף את אייליש של עברה מול עתידה – השינוי שלה בסגנון מצליל יותר מלנכולי, לעבר שמח ואופטימי יותר. השיר נכתב מפרספקטיבה של נערה המביטה במראה ואומרת לעצמה – לא רוצה עוד להיות את.
"הכוח שלך" הוא שיר מספר על מערכת היחסים הפוגענית עוד כשהיתה בת 16, ואיך זה ניפץ אותה נפשית לאורך השנים. "היא אמרה שאתה גיבור/ שיחקת את התפקיד/ אבל הרסת אותה תוך שנה/ אל תתנהג כאילו היה קשה/ ואתה נשבעת שלא ידעת/ לא פלא מדוע לא שאלת היא ישנה בבגדים שלך/ אבל עכשיו היא חייבת להגיע לכיתה".
האלבום מקרין יוצרת חסרת שקט, ומצד אחר מאוד בוערת יצירתית. מחפשים אצלה כבר את המושלם. אין מושלם, אבל יש שחרור מצוין שמוכיח את כוח העמידה של אייליש, ומדגים שהיא עומדת ב"הבטחה" שיצרה עם אלבום הבכורה שלה.
NDA השיר מציג את ההתמודדות של אייליש עם התהילה, הילדה היפה שחתמה על NDA ( (Non Disclosure Agreement – הסכם ללא גילוי נאות) חוזה שבאמצעותו אחד או יותר מהצדדים מסכימים שלא לחשוף מידע חסוי ששיתפו זה עם זה כחלק הכרחי בעשיית עסקים משותפים – כמו למשל, ביתה הסודי שקנתה כשהיתה בת שבע עשרה. 'NDA' מראה את רצונה להשיג עבודה חדשה, איפשהו רחוק מכל הצדדים המבאסים שבתהילה

פחות צלילי טריפ-הופ. מבליטה קווים מלודיים ומרקמים יותר בשלים של הקול העשן שלה, שמייצר חיבה והזדהות. הדבר המדהים ביותר ב"מאושרת מתמיד" שהיא נשארת נאמנה מאוד לעצמה, עם כל הרגעים האפלים ביותר שלה. אפשר לומר זאת אחרת: לא עושה חשבון לאף אחד אפילו במחיר סיכון הפופולריות שלה. היא מוכיחה שהיא לא הייתה רק ירייה בחושך או להבה שהאירה את השמיים לרגע.
בוסה נובה? מה לה ולסמבה הג'אזית? אייליש משתמשת בצליל הבוסה נובה כדי לעורר פיתוי מאחורי דלתות סגורות כשהיא משתמשת בכינויים מזויפים ובטלפונים נעולים כדי למנוע מהעיתונות להגיע אליה. אייליש סיפרה שהשיר מקורו בקצב שפיניאס שלח לה באביב 2019. "הוא קרא לזה 'בילי בוסה נובה' כי זה היה רק קצב מסוג בוסה נובה וחשבתי משהו כמו  'זה מדהים', ואז שום דבר לא קרה במשך שנה וחצי", אמרה. "ואז הקשבנו לזה שוב, וקצת כתבנו את הפנטזיה הזו, עשינו רומנטיזציה, מעין חלום."
מוסיקלית יש טובים יותר יש פחות: "כולם מתים" בקושי משאירה רושם. , שינוי הקצב ב"העתיד שלי" הוא דוגמא לאחד מהשירים הטובים ביותר של האלבום, מסוג שירים שבהם אייליש ופיניאס גורמים לרעיון אחד להשתנות לשניים או שלושה גדולים יותר.

בילי אייליש Happier Then Ever

Billie Eilish – Billie Bossa Nova

בגדול, התאהבתי בה מחדש. האלבום השני חושף בילי אייליש כאחת מאמניות הפופ המשמעותיות בדור שלה – ועוד יותר מזה, עושה זאת מבלי לחזור על טריק אחד מאלבום הבכורה המצוין.
אלבום של טונים המתנדנדים בין פגיעות לאומץ, נגיעות בוסה נובה וג'אז ופואטיקה וידויית של יוצרת זמרת המייצגת את דור ה – Z.
אלבום רך יותר, שקט יותר, רפוי יותר מאלבום הבכורה הבכורה שלה. היא במצברוח חלומי-ג'אזי שמתאים לשירה שלה, שמעולם לא נשמעה טוב יותר כמו כאן.

על ?When We All Fall Asleep, Where Do We Go

בילי אייליש פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן