אורי טולדנו Kayma רוק ישראלי ליצוא

Kayma רוק ישראלי ליצוא

השבוע הגיע סינגל חדש של ההרכב Learn To Say No. החזיר אותי שבועיים אחורה לפסטיבל חשיפה של מועדון "צוללת צהובה" ומשרד החוץ

4.5/5

אני אומר רוק ישראלי ליצוא, כי הם נשמעים הכי לא רוק ישראלי. השם Kayma  אומר משהו? השבוע הגיע סינגל חדש של ההרכב Learn To Say No. החזיר אותי שבועיים אחורה לפסטיבל חשיפה של מועדון "צוללת צהובה" ומשרד החוץ למוזמנים מהעולם. אחרי חצי שעת פרזנטציה, חשתי שיש להרכב הזה מה למכור לעולם. המוסיקה נשמעה פופ מקורי מהאזורים הכי חמים של המערב.
העצלן שבי עשה עשה גוגל.
Kayma הוא שם הבמה של המוזיקאי של אורי טולדנו, בנו של הזמר אבי טולדנו, נגינה מלימוד עצמי בגיטרה, פסנתר ותופים מגיל  12, כמו בהמשך – תהליך  של כתיבה, יצירה והפקת שירים.  בדף הביוגרפיה שלו נמצאת ניו יורק. התחיל בנדל"ן, ואחר כך  התגלגל לאל.איי ונשאר שם למעלה מארבע שנים. תקופה שבה התחתן, התגרש, פתח עסק שקרס, גם  למד ב-SAE, קולג' יוקרתי ללימודי סאונד.
בעקבות הלימודים פתח אולפן משלו, הפיק פרסומות לטלוויזיה והשתלב בתעשיית הפרסום תחת  המותג snowstar.company. מקור פרנסה  משמעותי מצד אחד, אבל גם סיבה לתסכול מתמשך של משבר זהות יצירתי, שמוליד בסופו של דבר את Kayma, גוף שהוא תוצאה של  תהליך ארוך של חיפוש עצמי ואינספור שעות אולפן.

Learn To Say No מתוך ה – EP  החדש הוא ביטוי לתהליך שעובר על יוצר מלא  ספקות, בושה ופחדים. השיר נכתב כששהה בלונדון ונקלע לבית מלון בו מוצבים בכל חדר פטיפון, תקליט ויניל רנדומלי, וגיטרה. ביום סוער, כשאי אפשר היה לצאת מפתח המלון, הוא ניגן את התקליט  של "התזמורת הסימפונית של לונדון"  והעיבודים התזמורתיים הדרמטיים היוו השראה לסשן כתיבה לא מתוכנן. הסקיצה של השיר הוקלטה עוד באותו הלילה. תחת שמיכה (לטובת האקוסטיקה) הקליט את הגיטרה דרך המיקרופון של המחשב הנייד, וכשחזר לארץ, המשיך את הפקת השיר באולפן.   השיר יוצא מלווה בקליפ אשר יצר Kayma  וביים יחד עם ניב מג'ר.

חתוך את השרשרת, תהפוך אותה לאמיתית
גלה איך זה גורם לך להרגיש
עדיף לאבד את עצמך מאשר לאבד הכל

אפר כשזה נגמר/ האם אתה מוכן לצליל האחרון
הכה חזק על הקלידים כאילו אתה מתכוון לזה כשאתה לא

Kayma Learn To Say No

חוזרים ל"צוללת צהובה". כאן Kayma של טולדנו עושה ניסוי כלים בחי על 6 שירים, ביניהם שיר מצוין כ – ONSITELOVER  –  סיפור אהבה של זוג שנלחם למצוא הרמוניה. המאהבת היא העולם הדיגיטלי שהפך מהתאהבות להתמכרות, וכתוצאה – הוליד חיפוש אובססיבי  אחרי חום והכרה מאחורי מסכים' השיר הוקלט בלייבל "אנובה מיוזיק"  (שמות ישראלים אחרים בלייב – לולה מארש, גארדן סיטי מובמנט) מעיד על הפוטנציאל. נראה כי טולדנו למד להגיד "לא", לעמוד איתן מול תחושות אשם ותסכול וללכת בדרך הכי מאתגרת ונכונה מבחינתו האישית.

אורי טולדנו – שירה, פסנתר, גיטרה, זהר גינזבורג – גיטרה, שירה, ניצן אייזנברג – בס, עופר לוי – תופים

צילומי סטילס: מרגלית חרסונסקי

Kayama – Onsitelover פסטיבל החשיפה הבינלאומי ב"הצוללת הצהובה" נובמבר 2021

Sympathy

Mama

Back To Reason

Kayma Facebook

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן