שון דידי קומבס הפשעים מאפילים על המוסיקה

שון דידי קומבס – הפשעים מאפילים על המוסיקה

המאסר המתוקשר שלו בשבוע שעבר החזיר מן הסתם באופן הכי אירוני את המוזיקה שלו למרכז העניינים

/5

מה אנחנו יודעים על המוסיקה של שון דידי קומבס? המאסר המתוקשר שלו בשבוע שעבר החזיר מן הסתם באופן הכי אירוני את המוזיקה שלו למרכז העניינים. זה טבעה של התקשורת – המפורסמים נהיים יותר מפורסמים כאשר הם מעורבים בפשעים.
הראפר הואשם בסחר במין ובסחטנות בגין ניהול מפעל פלילי עצום שבאמצעותו תקף וסחר בנשים בעזרת עסקיו השונים מ-2008 לפחות.
התובעים הפדרליים האשימו את איל המוזיקה בעיסוק ב"דפוס נפוץ של התעללות" שכלל תקיפה וסידור מפגשים מיניים כפויים עם נשים.
"במשך עשרות שנים, קומבס התעלל, איים וכפה על נשים ואחרות סביבו להגשים את תשוקותיו המיניות, להגן על המוניטין שלו ולהסתיר את התנהגותו", נכתב בכתב האישום. ההאשמות על סחר במין סובבות סביב הטענות שהוא "עשה מניפולציות על נשים להשתתף בהופעות מאוד מתוזמרות של פעילות מינית עם גברים"
למען הסדר הטוב – כמה פרטים על הקריירה המוזיקלית שלו: שון דידי קומבס, המוכר גם בכינוייו “פאף דאדי” ו-“P. Diddy”, הוא אחד המוזיקאים המשפיעים והמשגשגים בתעשיית ההיפ הופ וה-R&B. הקריירה המוזיקלית שלו כוללת מגוון תפקידים – הוא ראפר, מפיק מוזיקלי, יזם ובעל חברת תקליטים. המוזיקה שלו מייצגת את תרבות ההיפ הופ והראפ של שנות ה-90 וה-2000, עם השפעות חזקות של ה-R&B, מוזיקת נשמה ופופ.
קומבס הקים את חברת התקליטים “Bad Boy Records” בשנת 1993. באמצעות הלייבל, הוא גילה וקידם אמנים חשובים כמו נוטוריוס B.I.G., מייס, פיית’ אוונס ואחרים. הלייבל הפך לאחד הגורמים המרכזיים בפופולריזציה של הראפ וההיפ הופ במיינסטרים של ארה”ב. כמפיק מוזיקלי יצירתי, הוא עשה רמיקסים רבים לשירים ישנים והפך אותם ללהיטים גדולים עם ביטים עדכניים, לעיתים תוך דגימת שירים קיימים.
No Way Out” (1997)" – אלבום הבכורה שלו הוביל ללהיטים כמו “I’ll Be Missing You”, מחווה לנוטוריוס B.I.G. שנרצח. השיר הפך לסמל לזיכרון ולאבל של מעריצים רבים, וזכה להצלחה עולמית.
 דידי משלב בין מוזיקת ראפ לסול ו-R&B. הוא מפורסם בשירים עם קווים מלודיים, פזמונים קליטים ודגימות מוזיקליות מאלבומים מפורסמים מהעבר.
 קומבס שיתף פעולה עם אמנים מהשורה הראשונה, כגון ג’יי זי, מרי ג’יי בלייג’, לוריין היל ורבים אחרים, ובכך חיזק את מעמדו בתור דמות מרכזית בתעשיית המוזיקה.

שלושת הלהיטים הגדולים של שון דידי קומבס שהפכו לאייקוניים ושזכו להצלחה עצומה:

1. “I’ll Be Missing You” (1997) – זהו אחד השירים המצליחים ביותר של פאף דאדי, שנכתב לזכר חברו הקרוב, נוטוריוס B.I.G., שנרצח ב-1997. השיר מדגם את הלהיט של להקת “Every Breath You Take” של פוליס, וזכה להצלחה עולמית. השיר נגע ללבם של רבים בשל המסר הרגשי והאישי שבו, וזכה בפרס גראמי על ביצוע הראפ הטוב ביותר של צמד או להקה.

2. Can’t Nobody Hold Me Down” (1997)" – זהו הלהיט הראשון של דידי מתוך אלבום הבכורה שלו, No Way Out. השיר, בשיתוף עם הראפר מייס, דגם את “Break My Stride” של מת’יו וילדר, והוא הפך ללהיט היפ הופ גדול ששהה שבועות רבים בראש מצעד ה-Billboard Hot 100.

.3.  Coming Home” (2010)" – שיר זה יצא במסגרת ההרכב “Diddy-Dirty Money” מתוך האלבום Last Train to Paris. בשיתוף עם הזמרת סקיילר גריי, השיר התאפיין בסגנון יותר מלודי ורגשי, והתמקד בתחושות של חרטה וחזרה הביתה. “Coming Home” הפך לאחד השירים הפופולריים ביותר בקריירה המאוחרת של דידי.

שון דידי קומבס פייסבוק

share

2 אהבו את זה

share

2 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן