עובדיה חממה קול הנשמה שירי תפילה תקווה וגעגוע

לקראת חגי תשרי: קול הנשמה – שירי תפילה תקווה וגעגוע

לאוהבי זמר רוחני: מתוך ה-35 שירים תמצאו את עשרת קולות הנשמה שלכם

IMP
4/5

בטוח שיכתבו עוד הרבה עבודות על הקשר שבין הפופ הישראלי לפיוט היהודי ולתפילה בעידן הזה. משהו שהוא מעבר לאפיזודה אופנתית. להבדיל מ"מוסיקה מזרחית" שחלק מזמריה צמחו על תפילות בית הכנסת, אבל פנו למוסיקה מסחרית, קיים ניסיון לחזור לנטו של המקורות, במנגינות ייחודיות ומקוריות. הנטו הוא הצליל הצרוף שמגיע מנפשות הומיות מבלי לפזול למשהו, מבלי להיות תלויים באלילי הכסף והרייטינג.
כשעובדיה חממה  שר "אנא בכוח", כשגד אלבז
שר "תפילה לדרך" – זה קורה. וגם כשמוש בן ארי שר (במסגרת "שבע") – "שיר למעלות" מבחינת החילוני שבי זה חיבור אמת. האיש הדתי ימצא קישור יותר ממוקד. מוסיקת נצחים נולדת מתחושות אמת, בין אם כיפה לראשך ובין אם ראשך גלוי. נדמה לי שזה מה שהניע את איתמר  חובב לערוך את האוסף הזה, שנפתח אגב, באביו משה חובב, הקריין המיתולוגי שקורא "שמע ישראל" בקולו העמוק והמדויק.
מוטו שעובר כחוט השני לאורך שני הדיסקים – ההתרגשות של הזמרים לגעת בקדוש ובקדושה. הנגיעות האלו הם שעושות את האוסף למיוחד אותנטי עד ריגוש.
יוסי אזולאי ששר "אדון הסליחות" בנוסח ספרד, בקול גבוה מלא כוונה בליווי מקהלה. חבל ששם המעבד אינו מוזכר.
אין זכר בדיסק לחיבורים  עם משוררי ימי הביניים (אתי אנקרי, ברי סחרוף + רע מוכיח) גם לא למוסיקה של אהוד בנאי. ("אודה לאל", "אל אדון כל המעשים") חבל.
דיסק ראשון – "ברכנו", על בסיס המקורות, הנקראים כאן שירי תפילה מן המקורות. דיסק שני – שיר תקווה, "שירי תפילה חילוניים" שכתבו יוצרים מקומיים, וכאן – מכל הבא ליד.
ריגושים: שלמה בר ויסמין לוי בדואט חדפעמי אלמותי – "צור משלא אכלנו" – בלחן היונק ממקורות הלדינו, אביהו מדינה – "ברכנו", עוזי חיטמן – "אדון עולם", שולי נתן ונחמה הנדל" – "מי האיש" (תהילים/ברוך חייט) גד אלבז – "תפילה". דיסק שני: יוסי אזולאי – "לאורך הים"  – סימפול של קולה של עופרה חזה, רבקה זוהר שלמה קאלו – "אבי הטוב שבשמיים", עמיר בניון ומיכה שטריתשמחות קטנות, הבריטון המחוספס והטנור המסתלסל. קובי אפללו ים הרחמים – הקול האקזוטי שמגיע עד מקומות אל אנושיים, נוגע בספירות אחרות, תקראו להן "ים הרחמים". מירי מסיקה – בטון יגונה שרה "שיר תקווה" (מיכאל וקנין-שמעון בוסקילה), שי גבסו – ארים ראשי (שי גבסו-אהובה עוזרי-משה דעבול), דוד ד'אור "שמור על העולם ילד" (דוד ד'אור) בועז שרעבי – "כשתבוא" (אהוד מנור-בועז שרעבי)
ככלל האוסף בדיסק השני אינו קוהרנטי. מיני שירים יפים – "החיים היפים" בביצוע אחינועם ניני, "היום היום" בביצוע עופר לוי (דודו ברק-מוני אמיריליו)  שאינם משדרים דווקא את טון הקדושה שאליו התכוון חובב.
לאוהבי זמר רוחני: מתוך ה-35 שירים תמצאו את עשרת קולות הנשמה שלכם.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. לתגובה מספר 1 הרי ראיתי ששירהן של מירי מסיקה ואחינועם ניני מופיעים בדיסק אז מה הבעיה שלך הרי מדובר בנשים ,לא!

    אבל היכן ניתן להשיג את המהדורה הראשונה ולא השניה

  2. לתומר היקר לא בגלל שנשים נחותות אלה בכדי לשמור על קדושתן
    וכבודן

  3. חבל שלא מזכירים את החשכה שמאחורי הדיסק(תרתי משמע)
    שימו לב לאותיות הקטנות בגב החוברת , לקרוא ולא להאמין
    :" באלבום זה לא הוקלטו נשים מפאת כבוד למגזר הדתי "
    אם היה לאדון המכובד כבוד למגזר החילוני היה רושם את המשפט הזה באריזה החיצונית .
    אני רוצה את כספי בחזרה וקורא לכולם לנהוג כמוני .
    ממש מתאים לקראת יום השואה – הגזע העליון לפי החלטת דוברי הקב"ה הינם הגברים והנשים הינם גזע נחות , נראה רע אדון זמר כאשר מוצג כך נכון ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן