Awake

אוריאל הרמן

הפקה עצמאית
4.5/5

מסע ההתעוררות של אוריאל הרמן מסתיים אחרי כ-52 דקות. זהו סיור ממצה של כיווני התנועה שבהם הוא נע עכשיו. המסלול הקלאסי חובר לנתיבים אחרים של ג'אז ורוק. אחרי שבעה קטעים – יש תחושה שקיבלת תרשים של היוצר-פסנתרן הזה. הניגודים הז'אנריים אינם משפיעים על האוריינטציה שלו לנגן את המוסיקה שלו. גם כשאוריאל הרמן מנגן "נירוונה" או "רדיוהד", גם כששומעים את המוסיקה שלו לטקסטים של יהודה עמיחי ("שאצטרך") ותרצה אתר ("מכתבי אהבה") – עדיין נשמרת הקוהרנטיות המוסיקלית. הרמן הוא יוצר מלודי, לירי רגיש ומתרגש מאוד.

Walking בפתיחה משדר געגועים עזים. צליל הקונטרבס (אהוד אטון) משתלב בניגודיות מופלאה בתוך הזרימה של הפסנתר.
Smells Like A Teen Spirit של "נירוונה" נפתח במפתיע בקצב ולסי, לפני שהוא חובר למוטיב ומתפתח בכיוונים ג'אז אתניים (עמוס הופמן – בעוד, ארז מונק – בטבלה) בזרימה עשירה יפהפייה מריחה ניחוחות של מוסיקת ג'אז, אוונגרד ומוסיקת עולם עכשווית.
"שאצטרך" – בשירתו של דוד לביא המצוין הוא פרשנות לשיר אהבה נואש של יהודה עמיחי. איזו עוצמה ועומק קיימים במוסיקה. היא מביאה את הטקסט לאותם מקומות שהופכים את השיר תמצית תחושת האובדן של האהובה. לביא מבצע השיר במינון הנכון. כמעט תיאטרון נטו. אוריאל ויינברגר בחליל מוסיף צבע חיוני לנגינת הפסנתר. ככה מלחינים שיר שלא נועד להלחנה. ככה ממלאים אותו מטען רגשי אמיתי.
White Night קטע ג'אז מקורי מורכב וארוך (כ-15 וחצי דקות) שעשוי להפעיל הדמיון לתסריט שמתחיל עם פציעת שחר ומוביל עד לאור מלא ועוד התרחשויות. אל הפסנתר מצטרפים כלי נשיפה, ובהמשך – מתחלף הקצב במאה ושמונים מעלות והליריות הפסטורלית של הפתיחה הופכת לעוצמה עירונית לחוצה עד בהולה. זה אינו המעבר האחרון. צפו להפתעות נוספות במהלך. מלהיב. (אברי בורכוב – קונטרבס, חיים פסקוב – תופים, אוריאל ויינברגר – חליל, סקסופון)
Lucky – עיבוד אינטרוספקטיבי לפסנתר סולו. מגע קלאסי ג'אזי לשיר של "רדיוהד". אפשר להיפרד מהמקור. הרמן הפך את הקטע ליצירה רבת צבעים משל עצמו.
"מכתבי אהבה" – הרמן חיבר פסקול רווי מתח לשיר של תרצה אתר, הפך אותו לדרמה של שירה, הרמוניות ואפקטים קוליים. הקולות המשתתפים הם של הרמן עצמו, סיון טלמור ומיקה שדה. שיר אווירה שנישא על מלודיה נוגה קסומה. ותזמור עשיר.
Because I Have To יצירה לפסנתר וצ'לו שנשמעת שיר קינה. הקו המלודי העצוב-עגמומי מתעצם בזכות עיבוד מלא עוצמה ורגש.
אני אצא שוב למסע ההתעוררות של הרמן. אין לי שום ספק: אלה מקומות שארצה להגיע אליהם שוב ושוב.

Walking
Smells Like A Teen Spirit
שאצטרך
White Light
Lucky
מכתבי אהבה
Because I Have To

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן