בלוז חדש? ג'ו קאשלי, עורך האוסף מסביר את הירידה הכללית בעניין של הציבור לאולד בלוז מאז הבום של שנות החמישים והשישים, כאשר כמעט לכל להקה היה איזה שיר של 12 תיבות ברפרטואר. מקומו נתפס ע"י סגנונות כמו הסול, הפאנק, הדאנס, הדיסקו ובשנים האחרונות – הראפ וההיפ הופ. הבלוז נתפס כמיושן, אסוציאציה לתקופת העבדות של האפריקנים-אמריקנים, נקשר לנגינה בבארים אפלוליים. תחיית הז'אנר – צורך טבעי, וזהו האוסף באלבום הזה – האולד בלוז במפגש עם המוסיקה והמוסיקאים העכשוויים, גם מי שאינם אמני בלוז. טום וויטס מנסר את האוויר ברוק של Big In Japan, כריס תומאס קינג ב – Mississippi Kkkrossroads מפגיש בין גנגסטר ראפ לבלוז בנושא זכויות האזרח. האסופה של 21 שירים אקלקטית. תקשיבו ל – דיאמנדה גאלאס. מזכיר את הסגנון של אסף אבידן, שגם הוא היה נכנס לאוסף הזה. בין המוכרים נמצאים כאן ניק קייב והבאד סידס, מובי, קאובוי ג'נקיז, סופט בויז, קפטן ביפהרט. לא בטוח שהאוסף הזה מבשר על המצאת הסגנון מחדש, אבל אם הבלוז שימש השראה לשירים שנוצרו כאן – אז יש בפינו בשורות טובות.
- Lucky's Tune – Reid Paley
- Oooh Baby – Asie Payton/Go Gittas Camp
- Big In Japan – Tom Waits
- Road Song – Jimpson and Group
- Mississippi Kkkrossroads – Chris Thomas King
- Someday Baby – North Mississippi Allstars
- Electricity – Captain Beefheart
- Stagger Lee – Nick Cave & The Bad Seeds
- Strange Things Happen Everyday – Olu Dara
- Slow Down Train – Pig In A Can
- Poison Tree – Gary Lucas with Mary Margaret O'Hara
- Give It To The Soft Boys – The Soft Boys
- This Wond'rous Day – Billy Childish & His Famous Headcoats
- Border Line – Petit Vodo
- Find My Baby – Moby
- Lost And Found – Penny Lang
- Let My Baby Ride – R.L. Burnside
- Postcard Blues – Cowboy Junkies
- A Picture From Life's Other Side – Johnny Dowd
- String Round A Stick – Bob Log III
- See That My Grave Is Kept Clean – Diamanda Galas