מוריס אל מדניוני

בעקבות העצומה: הפסנתרן מוריס אל מדיוני ישתתף בפסטיבל הפסנתר

/5

ההיגיון ניצח: הפסנתרן מוריס אל מדיוני ישתתף בפסטיבל הפסנתר הקרוב בת"א, אחרי שמועמדותו נדחתה כמה פעמים בעבר, זאת בעקבות עצומה, שיזם קובי אוז,  ואתר זה סייע לקדמה. מוריס אל מדיוני, הפסנתרן האלג'יראי המהולל בן ה-87, אחד האמנים החשובים בסצנת מוסיקת העולם, חתן פרס ה- BBC למוסיקת עולם, שחי בישראל, מחלוצי סגנון הראיי האלג'יראי, הבין את הכותרת "פסטיבל הפסנתר" כפשוטה. הוא פנה לפסטיבל לא אחת, וביקש להתקבל כפסנתרן, אך נתקל בסירוב. קובי אוז ששיתף בעבר פעולה עם אל מדיוני, פרסם עצומה ברשת, בה הביע מחאתו על כך שמועמדותו של הפסנתרן הישראלי-אלג'יראי להשתתף בפסטיבל נדחתה, ולא בפעם הראשונה.
"שוב נדחתה מועמדותו של מוריס אל מדיוני להשתתף בפסטיבל הפסנתר!", כתב אוז תחת הכותרת "די לבורות התרבותית". "זו כבר הפעם הרביעית שהמוזיקאי המחונן מקבל מהם תשובה שלילית, יש לייחס זאת רק לחוסר הבנה בחומר. אנו קוראים למנהלים האמנותיים של פסטיבל הפסנתר לדלג מעל משוכת הבורות, ולתת למוזיקאי החשוב הזה את הבמה המכובדת ביותר, יש קהל רב שישמח לשמוע אותו מנגן בסגנון המיוחד שלו. הפסנתר בעצמו ישמח — והרי בכל פסנתר יש קלידים בשחור ולבן…"
והנה יש סיבה לשמחה: מפיקי הפסטיבל מצאו מקום לאל-מדיוני. פתחו פנקסים ורשמו: יום שישי 23.10 שעה 13:00 במרכז ענב ת"א (על גג גן העיר) מדיוני יופיע עם הרכב הכולל את חגי ביליצקי בקונטרבס, הלל אמסלם בכלי הקשה, אלעד לוי בקמנצה ונטע אלקיים בשירה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן